Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritkaka?

  • EowynUndomiel 4 november 2008

    En uppföljare på tråden "Favoritmat?" ^^

    Skulle gärna vilja höra vad ni har för favoritkakor!
    Småkakor, mjuka kakor, tårtor, bakelser, pajer, allt sånt :)
    Ge gärna lite tips på lite spännande recept (Y)

    Det är ju så svårt att välja ... men jag har alltid varit svag för chokladbollar... :D Sen finns det en kaka som min moster gjorde en gång, som heter "Devils chocolat cake", En helt underbar chokladkaka måste jag säga, djävulskt god ;) om jag får tag på receptet ska jag lägga ut det .
    Sen älskar jag även blåbärspaj, helt smuljpaj då, och olika sorters äppelpaj. (Y)

  • Roggan 4 november 2008

    Här är en av mina absoluta favoriter. Inte så många som sparat det. Kanske pga att det är konserverade aprikoser i. Var inte rädd för aprikoserna! Lovar att det är en toppenkaka!Upp- och Nervända kakan

  • Eery 4 november 2008

    Skrivet av EowynUndomiel den 4 nov 2008

    En uppföljare på tråden "Favoritmat?" ^^

    Skulle gärna vilja höra vad ni har för favoritkakor!
    Småkakor, mjuka kakor, tårtor, bakelser, pajer, allt sånt :)
    Ge gärna lite tips på lite spännande recept (Y)

    Det är ju så svårt att välja ... men jag har alltid varit svag för chokladbollar... :D Sen finns det en kaka som min moster gjorde en gång, som heter "Devils chocolat cake", En helt underbar chokladkaka måste jag säga, djävulskt god ;) om jag får tag på receptet ska jag lägga ut det .
    Sen älskar jag även blåbärspaj, helt smuljpaj då, och olika sorters äppelpaj. (Y)


    jag har det... ska jag ta fram det?

  • Eery 4 november 2008

    finns redan här..:D

  • EowynUndomiel 4 november 2008

    Skrivet av Eery den 4 nov 2008

    finns redan här..:D


    Vad bra! Vi får hoppas det är samma som hon gjorde då ;) (Y)

  • elpatron 4 november 2008

    Lårkaka är inte gott

  • KramisGumman 5 november 2008

    är svag för munkar,,,gör dom inte själv :'( men köper gärna då en vagn finns i stan....:D

  • ivetofta 5 november 2008

    Jag älskar strassburgare, en liten torr småkaka som man måste använda sprits med vev för att kunna göra. Degen ska vara riktigt hård annars rinner kakan ut. Fick alltid en burk i födelsedagspresent av min farmor medans hon levde.:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.