Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorittopping på pizzan

  • emelieskrypin 8 december 2007

    Jag åt pizza häromdagen och kom att tänka på alla pizzatoppingar som finns att välja på. Tycker alltid det är roligt att prova på något nytt men min favorit, som jag har hållt mig till när jag gör egen pizza hemma, är tomatsås, skinka, färska champinjoner, ananas, oregano (mycket :p) och ost.
    Vad brukar ni att ha på era pizzor?

  • Okänd 9 december 2007

    Jag brukar spara överbliven köttfärssås och ha på pizzorna.Det bir väldigt saftigt och gott.Annars blir det skinka,ananas,svamp, alltså det vanliga.Och naturligtvis massor av ost.:D

  • Smulpajen 9 december 2007

    En god salami i tunna skivor(L)

  • imse 9 december 2007

    Squash i tunna skivor, stekt i olivolja och vitlök. En tomatås som har fått puttra på spisen. Västerbottensost. Till och med ungdomarna tycker det är en höjdare(Y)

  • 9 december 2007

    Blev bjuden av en kompis på hempizza (Jamie Olivers pizzabotten) hennes hemgjorda pizza/pastasås i botten( Den jag stulit och lagt in bland mina recept)
    Fyllningen var: älgskav,lök,tomat, champinjoner frästa i lite vitlök, mozzarella ost i små bitar plus lite rivost över. Vid serveringen har man bearneissås som var och en sätter på om så önskas.
    Det är den godaste pizzan jag vet! Och den gör jag själv emellanåt här hemma.

  • anluk 9 december 2007

    Det blir tomatsås, skinka, svamp, lök och ost. Ibland kan det bli någon överbliven färs och tacosås också.

  • 9 december 2007

    har inte ätit pizza på flera år, beställer alltid kebabsallad när vi är på pizzeria. men jag måste säga att det bästa på pizzan är lök, tomatsås, skinka, ananas, ost och massor av svamp(Y)

  • tuden 9 december 2007

    Min favorit pizza har tomat, champinjoner, fläskfile, lök, paprika och så har man bearnaisesås till :(Y):D

  • Lena 9 december 2007

    strimlat kött lök tomatsås ost paprika mm:p

  • Ekorrungen 9 december 2007

    Pizzan heter Akilles: tomat, ost, fläskfilé, men brukar ta oxfilé istället, bearnaise. (Y) Brukar ta vitlök på, om jag kommer ihåg det.:p Ska egentligen va paprika på, men tar det inte, gillar det inte på pizzan.

  • Libra 9 december 2007

    Skrivet av helenpson den 9 dec 2007

    Blev bjuden av en kompis på hempizza (Jamie Olivers pizzabotten) hennes hemgjorda pizza/pastasås i botten( Den jag stulit och lagt in bland mina recept)
    Fyllningen var: älgskav,lök,tomat, champinjoner frästa i lite vitlök, mozzarella ost i små bitar plus lite rivost över. Vid serveringen har man bearneissås som var och en sätter på om så önskas.
    Det är den godaste pizzan jag vet! Och den gör jag själv emellanåt här hemma.


    Åååååh........det lät som den goooda pizzan, det tipset nallar jag absolut.....Går in och hämtar piuzzasåsen åxå när jag ändå håller på sno grejer....:D
    Kram

  • Chocolate 10 december 2007

    När jag gör pizza hemma blir det antingen med tomatsås, tunnt skivad lök, tunnt skivad fänkål, ibland tunna skivor parma och smulad chèvreost eller en pizza med tomatsås, ost, skivad banan skivad banancharlotten, chevre och oregano. Det händer att jag gör pizza med pesto istället för tomatsås och tre-fyra olika ostsorter på. Gott!

  • BackaMona 10 december 2007

    Jag har för det mesta, tomatsås,skinka,röd lök,ananas,bananeroch mycke ost. Den är mycket uppskattad.:):p

  • Aspholme 10 december 2007

    För mig är tomatröra, ost, ägg, skinka och lök det maximala på en Pizza. Perfekt att ätas kall.

  • Mammamu 10 december 2007

    För en sju åtta år sedan åt jag världens godaste pizza på en Pizzeria i Skellefteå. Tyvärr minns jag bara att det var renkött och creme fraiche på (ev. vitlök och svamp också)................ Kanske ngn Skelleftebo känner igen pizzan?

  • Hjotrongull 10 december 2007

    Jag var i Danmark och åt pizza på en himla mysig italiensk restaurang. Som topping på pizzan var det parmaskinka, tomatsås ost och kryddor som var bakat i ugnen. När pizzan var klar toppades den med färsk ruccola och parmesanost i tunna skivor.
    Hur gott som helst (Y)

  • gunma 10 december 2007

    Jag brukar ha skinka champinjoner vitlök tomater och mycket ost på mina pizzor.De blir supergoda.:)

  • BackaMona 20 december 2007

    Skrivet av imse den 9 dec 2007

    Squash i tunna skivor, stekt i olivolja och vitlök. En tomatås som har fått puttra på spisen. Västerbottensost. Till och med ungdomarna tycker det är en höjdare(Y)

  • BackaMona 20 december 2007

    Skrivet av imse den 9 dec 2007

    Squash i tunna skivor, stekt i olivolja och vitlök. En tomatås som har fått puttra på spisen. Västerbottensost. Till och med ungdomarna tycker det är en höjdare(Y)



    Det lät fantastiskt gott, ska prova nästa gång, tack för tipset/BackaMona

  • imse 20 december 2007

    Skrivet av BackaMona den 20 dec 2007

    Skrivet av imse den 9 dec 2007

    Squash i tunna skivor, stekt i olivolja och vitlök. En tomatås som har fått puttra på spisen. Västerbottensost. Till och med ungdomarna tycker det är en höjdare(Y)



    Det lät fantastiskt gott, ska prova nästa gång, tack för tipset/BackaMona


    Det är ofta det enklaste som är överraskande gott:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.