Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fibrer

  • hansdotter 31 mars 2008

    Jag mixar frukt å linfrön, hampafrön å vetekli till en smootie på morgonen. En härlig start och det är snabbt å gott.
    Går även att "äta" i bilen om det blir logistikproblem på morgonen. Med ett sugrör i smootiesen så märker man inte alla frön som man har tillsatt. De bara slinker ner i farten(Y)

    Min mage mår absolut bättre med denna frukost.

  • monac 31 mars 2008

    Skrivet av camillaf14 den 30 mar 2008

    Håller med er, man ska inte överdriva när det gäller "nyttigheter" som fabrikatörerna fixar åt oss i sina produkter. Naturligt är det bästa, tycker jag.

    Men en fråga, vad gör ni för gott med t ex broccoli, rotfrukter och andra fiberrika grönsaker? Jag tycker det är jättesvårt att hitta vardagslätta och enkla sätt att äta dessa.


    rostad rotfruktssoppa...är drömgott & super lätt....finns under mina recept!:)

  • monac 24 april 2008

    flygande start,Smoothi.

    mycket gott,mycke fibrer!:D

  • Aspholme 24 april 2008

    Fazer,s Rallarhalvor är det matbröd som fått igång min mage. Magen funkar som en klocka.

  • monac 24 april 2008

    stress är värre än för lite fibrer!:'(

  • pia61 24 april 2008

    Ett glas vatten på fastande mage och sen en tallrik fiberhavregrynsgröt till frukost, det är mumma för magen!
    Krossad ananas är också fiberrikt, om du tycker att mycket annat är tråkigt och inte smakar så gott. En rå morot är kanon, mycket fibrer och vitaminer, ät inte för mycket heller, det kan få motsatt effekt om du inte dricker vatten.
    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.