Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fin middag till pokvännen....

  • permat 19 september 2008

    hej! om några dagar ska jag överaska min pojkvän med middag och bio,vi firar årsdag både för oss och vår ett-åriga son :) Han föddes på samma dag som vi träffades (annat år givetvis) :D
    Undrar om ni har några tips på en tre rättters middag? får dock inte innehålla räkor el svamp.... jätte tacksam för svar!

  • The_mama97mia 19 september 2008

    oh vad romantiskt o gulligt.... Grattis!

    du skulle ju som förrätt kunna ha en liten toast - skär ut som ett hjärta.... Ha på skinkost o lite hackat grönt o en snitsig gurkskiva.. Eller en god tonfiskröra på toast.

    Återkommer med resten - got to go

  • kickiekblad 19 september 2008

    va romantiskt men jag har inget bra tips

  • Prima 19 september 2008

    Grattis till er!
    Jag tror inte maten spelar så stor roll, bara det är mysigt runt omkring, satsa på omgivningen och atmosfären, släck ner och tänd en massa ljus. Sätt på bra härlig bakgrundsmusik. Ta fram lite ´vin eller dylikt... och prata. Jag tycker det mest romantiska är när man _pratar_ med varandra... och allra helst i mysig omgivning.

    Lycka till och berätta gärna hur det hela gick.... :)

  • Disen 19 september 2008

    Grattis till er båda(L)(L)(L)(L)

    Vad tycker han är gott när det gäller matväg? vad brukar han beställa på restaurang. Utgå från hans älsklings rätter, om han nu har det.

    Jag hade gjort nåt med hjärtan till dessert. Hjärtbakelse eller varför inte , gör en sockerkaka, ta ut ett hjärtan med hjälp utav pepparkaksform av ett hjärta, dela den på mitten, lägg i vanilj kräm eller någon annan god fyllning, grädde överst och dekorera med vinbär som ett hjärta. (Guuud!!! vad svårt det är att förklara via skrift.)

    Duka med levande ljus. Lägg rosen blad på bordet och i maten. Skriv lappar (lapp) och lägg under hans tallrik( vad han betyder för dig)

    Ljuv musik på stereon, kanske ni har ER låt, sång.

    Duka med linneservetter eller servetter med hjärtan på, det finns mycket i butikerna.

    Nu blev det minst mat, men håll tillgodo. Återkommer med fler idéer.

    Varför inte ett bubbel bad ihop med jordgubbar och champagne?

    Go for it baby!!!!!!

  • permat 20 september 2008

    tack så mycket för alla era svar.. har fått en massa bra tips nu! :D den där hjärtbakelsen lät ju himla smarrig! den måste testas! Nån som har ngt med recept? har väldigt svårt med förätten... Huvudrätten blir nog antingen lax el kyckling. det älskar han :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.