Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fisk i veckan

  • monac 24 september 2008

    oj...jo det blev lax som vanligt ett par gånger! inte så himla fantasifullt men väldigt uppskattat här:D
    Blev bjuden på smörgåstårta med röktlax och räkor...om det nu räknas som en "fiskrätt!
    hi hi...

  • bakakaka 24 september 2008

    Ja, jag åt faktiskt fisk förra veckan. Varmrökt lax hos mormor i söndags. Men det är inte ofta jag äter fisk, inte ens varje månad.

  • Mellanbellan 24 september 2008

    Jag köper styckfrysta portionsbitar i 4-pack av lax och sen steker jag ett sådant, varannan vecka ungefär. Det gör att jag äter lax 4 gånger varannan vecka. Det är jättegott . Jag steker alltså fisken, kokar potatis och tar en påse minimorötter till. Använder stekskyn som sås. Nästa dag kanske jag kokar pasta till osv. Man kan ju även bara använda 1-2 bitar ur denna 4-pack och steka resten sen.

  • anluk 25 september 2008

    För ovanlighetens skull blev det ingen fisk förra veckan, annars försöker jag att ha det minst 1 gång per vecka.

  • enAnnan 25 september 2008

    Champinjontorsk

    Denna åt vi i måndags förra veckan.

    Jag åt oxå stekt strömming och potatismos en dag till lunch
    och varmrökt lax med potatis och spenat i söndags.

    Vi äter en hel del fisk, olika sorter. Minst två gånger i veckan, men det händer att det blir fler.
    Fisk är ju en superb råvara och går oftast väldigt fort att göra något av. Perfekt vardagsmat därför.

  • zonale 25 september 2008

    Fisk och skaldjur är stadigt återkommande hos oss. Minst ett par gånger i veckan.:)

  • Allimac 25 september 2008

    Jag gjorde en fisksoppa förra veckan - första gången jag testade det faktiskt! Den blev riktigt god om jag får säga det själv (H)

    Lax- och räksoppa med avocadomousse

    Jag utgick från detta receptet , men hade i lite mer morötter (2st) och potatis (6st) än vad som står i receptet, la till en vitlöksklyfta och ett par deciliter matlagningsgrädde, sen använde jag en påse lax- och torsktärningar istället för enbart lax. Kan definitivt tänka mig detta som en bjudrätt vid något tillfälle (Y)

    Bakade grova frallor i veckan - tänkte använda de som bröd till hemgjorda fiskburgare imorgon, tillsammans med en dressing (gräddfil, curry, bostongurka, ev chilisås), sallad och tomat. Hoppas det blir gott ...

  • Bianca 25 september 2008

    Jag och sonen delade på ett paket frusen sej som jag skivade i cm-skivor innan jag stekte dem. Salt o peppar. En fisksås bestående av fräst lök, fiskbuljong(från tärning) massor med dill, lite lime och crempa(creme fraiche) och till detta vårt standard bulgris(lika delar basmatiris och grov bulgur kokas i välkryddat vatten)

    Mums!
    Vill bara tillägga att sej är en grovt underskattad fisk. Mycket god i smaken så att den är grå ska man inte bry sig om :D

  • Tillberga 25 september 2008

    Enkel fiskgratäng med turkisk yoghurt
    Enköpings torsk

    Vi försöker äta fisk var 3-4 dag
    och i dag blir de helstekt sik
    har en liggande i frysen som måste ätas upp

  • enAnnan 25 september 2008

    Skrivet av allimac den 25 sep 2008


    Bakade grova frallor i veckan - tänkte använda de som bröd till hemgjorda fiskburgare imorgon, tillsammans med en dressing (gräddfil, curry, bostongurka, ev chilisås), sallad och tomat. Hoppas det blir gott ...


    Hemmagjorda fiskburgare är otroligt gott! Vi har ibland tzatziki istället för dressing, passar väldigt bra. (Y)

  • frucaos 25 september 2008

    MInnet är dåligt, men i lördags åt vi fiskgryta/soppa på lax och torsk, med saffran och annat gott! Och en vitlöksmajonnäs till. Mumsig bjudgryta - har inte lagt ut den, eftersom det finns många liknande här.
    Har för mig att det blev tonfisk i en eller annan form också.
    Brukar äta fisk 1-2 gånger i veckan, både för att det är gott och nyttigt.

  • smarrig 25 september 2008

    Ugnstekt lax och potatismos. Mums med fisk!(Y)

  • zonale 25 september 2008

    Du bad om det molgan......................... har hur många som helst!!
    Dillkokt lax med kräftstjärtar
    Djurgårdsröra
    Fisk- & kräftburgare med ishavsdressing
    Fiskfilé med räksås, champinjoner och sparris
    Lyxiga fiskburgare
    Något som passar? Finns mer bland mina recept!

  • popik 25 september 2008

    Detta stod på bordet förra veckan, det gör det ofta den är jättegod.Laxpanna med timjan

  • Disen 25 september 2008

    Mmmm...så gott det är med fisk. :p Denna rätt smaskade vi i oss senast. :p

    Pangasiusfilé med kräfttäcke och pinjenötter

  • monac 25 september 2008

    jag har en stående...gör rotfruktssoppa
    HÄLLER I; SÅ mycket scampi/jätte räkor jag har råd med kanske en burk kokosmjölk oxå! Isf.basilikaolja som jag föreslår(fast den funkar oxå) kan man ta dill. kanske byta till hummerfond oxå!

    här är soppan:
    Rostad rotfrukts soppa med basilikaolja

    p.s.låt inte scampin eller räkorna koka bara,då blir de hur sega som helst. Vill bara skriva det om det skulle vara någon som inte vet det!(Y) koka soppan klar och tillsätt skaldjuren innan servering.

  • systeryster 25 september 2008

    Åt torsk med ägg och persiljesås. En av mina favoriter.:p
    Hade även fiskpinnar med potatismos och min kalla fissås. Gröna små ärter är ett måste när det är fisk.Mums!:)[recept]25695 [/recept]

  • farmoringer 25 september 2008

    Äter alltid fisk minst en gång i veckan. Men eftersom middagen blir till matlåda också, så kan man säga att jag äter två gånger per vecka. Sist blev det hel sik i ugn och hummersås till det..

  • lennali 25 september 2008

    Förra veckan lagade jag detta:
    Stekt lax med räkröra

    För det mesta blir det lax när jag äter fisk, så här kommer några recept som jag rekommenderar varmt:
    Kall inkokt lax
    Lax i krämig kräftsås
    Lyx Lax
    Ugnsbakad lax på spenatbädd

    Och till slut klämmer jag till med en mycket enkel och god fisksoppa:
    Fisksoppa på Peters vis

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.