Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fiskelycka

  • 30 december 2007

    jag älskar fisk, det är så gott, och nyttigt. det är bra när goda saker är nyttiga;))
    jag älskar torsk, det är så enkelt och billigt(just nu). men jag måste nog säga att stekt och panerad fylld strömming med potatismos är en av de bästa fiskrätter jag nånsin ätit
    har ni någon favoritfisk, och vad är det godaste ni ätit av det?

  • annapernilla 30 december 2007

    Här kommer en fisk älskare till...Jag skulle nog enbart kunna leva på fisk, ändå upplever jag att jag äter det för sällan. Stekt strömming med potatismos och lingon är ju bara såååå gott. Lax är annars det jag äter mest. Stekt Lax med stenbitsrom sås, den såsen är ju bara för god... Min absoluta favorit är aborre, den är en delikatess med dess vita kött som bara smälter i munnen...

  • ThomasP 30 december 2007

    Nyfångad ugnstekt röding med grädde, räkor och tomater

  • lennali 30 december 2007

    Ny halstrad saltströmming, som man får rulla in i mjukt tunnbröd med ny kokt potatis (sommarmat ute i stugan). Lyckan är fullständig.

  • tuden 30 december 2007

    Rökt abborre på hårdmacka och lite piffi allkrydda på det är det godaste som finns(Y):D

  • tuden 30 december 2007

    Oj det ska vara Aborre

  • anluk 30 december 2007

    Gös är så himla gott!!! Men jag älskar all sorts fisk. Färsk stekt torsk är helt underbart gott.
    Röding är också en favorit liksom rökt lax, ja listan över fiskfavoriter kan göras hur lång som helst.......

  • farmoringer 30 december 2007

    Finns ju så mycket olika fiskar och alla är goda på sitt sätt. Men stekt marulk med hummersås är inte så dumt. Folieinpackad röding eller öring gjord på öppen eld. Mumsigt...Ja det finns hur mycket som helst...

  • Okänd 30 december 2007

    Är ingen storälskare av fisk,men gillar fiskgratänger,stekt panerad fisk och Öring el. Röding stekt i ugnspåsar.Det blir så saftigt i stekpåse.

  • evaldo 30 december 2007

    Stuvad abborre är gott och enkelt att tillaga.
    Fyllda strömmingsflundor med potatismos är ju en delikatess utan like.
    Jag brukar äta så jag blir nästan sjuk.

  • Chocolategirl 30 december 2007

    jag gillar torsk. och lax ibland.

  • pehrzonflickan 30 december 2007

    Älskar kokt torsk med äggsås, alla former av lax, röding och alla skaldjur! Till nyår i morgon blir det fisk/skaldjursmeny. Kräftcocktail med avokado till förrätt, varmrökt lax med löjromsås och förskpotatis samt sparris till varmrätt och hallonglass med fruktsås till efterätt. Till tolvslaget blir det även fisk, en enkel jansson när saltsuget kommer!

  • imse 30 december 2007

    Skrivet av lennali den 30 dec 2007

    Ny halstrad saltströmming, som man får rulla in i mjukt tunnbröd med ny kokt potatis (sommarmat ute i stugan). Lyckan är fullständig.


    Håller fullständigt med (Y)

  • Chocolategirl 30 december 2007

    äggsås är gott:) men det är inte det bästa...

  • Amika 30 december 2007

    Älskar all fisk. Men äter sällan torsk på grund av att den håller på att försvinna.
    Jag äter iställer pangasius filé som är en vit fisk som är jättegod. Eller alaskan pollock och hooki filé. Lax är underbart...
    Min favorit fisk rätt är färsk laxfilé som man tillagar i ugn på saltbädd. Lätt och ljuvligt. :)

  • 30 december 2007

    på sommrarna brukar jag och mamma åka ner till mormor och morfar i småland. och då tar vi alla en tur ner till blekinge och hälsar också på min morfars bror som bor i olofström. och då åker vi också ner till hällevik till en fiskresturang som serverar så god strömming!! stekt och panerad strömming med potatismos och sås, och dill, det är så gott. om ni är neråt dit någon gång så ät där!!
    http://www.hennings-rokeri.se/

  • 30 december 2007

    Rökt flundra eller rökt sik,mmm och flatrökt ål mums. Och inte att förglömma :att linda in färsk fisk i folie med lite smör, salt och dill och sen lägga på grillen. Är uppväxt på sjön, vi åt MYCKET fisk på somrarna, men jag tröttnar aldrig på fisk. Jo...fiskpinnar hör inte till mina favoriter:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.