Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fläskkött

  • littlejohn 24 januari 2012

    Jag har syndat.
    Brukar köpa svenska råvaror så långt det är möjligt, men nu har jag inhandlat dansk benfri kotlett i bit. Min budget är snäv och det var BILLIGT.

    Jag blev helt tagen på sängen av hur MÖRT och gott köttet var. Förmodligen vill jag inte veta hur det kommer sig, men det finns säkert en förklaring. Någon mer än jag som upplevt detta och är det nån som vet vad de gör med köttet?

  • The_mama97mia 24 januari 2012

    Jag är ofta "otrogen" och köper danskt fläskkött då det är mkt billigare. Jag har också bra erfarenheter av själva köttet!
    Jag vet inte om de gör på nåt särskilt sätt med köttet efter slakt. Färsk benfri kotlett är ju inte marinerad med ngt (tänker som det är med fryst kycklingfilé som insprutats med saltlösning).

  • MosterNettan 24 januari 2012

    Skrivet av mama97mia den 24 jan 2012

    Jag är ofta "otrogen" och köper danskt fläskkött då det är mkt billigare. Jag har också bra erfarenheter av själva köttet!
    Jag vet inte om de gör på nåt särskilt sätt med köttet efter slakt. Färsk benfri kotlett är ju inte marinerad med ngt (tänker som det är med fryst kycklingfilé som insprutats med saltlösning).


    Fläskytterfilén måste vara otroligt "isprutad" så mör som den är. Behöver ju knappt tugga!

  • lena4 24 januari 2012

    Jag köper också danskt.
    Fläskfile denna vecka för 49.90.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.