Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fläskpannkaka

  • MrsC 22 november 2007

    Är det någon som har ätit fläskpannkaka nyligen?
    Jag hittad min mormors recept från 1960, som väckte goda och roliga minnen.
    Bestämde mig då för att tillaga fläskpannkaka i julhelgen.

    Tillagar ni mycket pannkakor och dyl. i veckorna?

  • Okänd 23 november 2007

    :)nej, det blir nog en gång varannan vecka hos oss.varierar mellan vanliga pannkakor,plättar,våfflor och ugnspannkaka med bacon.:)

  • Svesse60 23 november 2007

    Vi äter kanske 1-2 ggr i månaden. Ibland blir det fläskpannkaka, ibland pannkaka med stekt sidfläsk eller bogfläsk i skivor på sidan om. Våfflor gör vi oftast till påsk och under sommaren. Plättar gör vi väldigt sällan nu för tiden.

  • Jessika 23 november 2007

    Det blir väl någon gång i halvåret (sambon äter det varje torsdag) och då varieras det mellan vanliga tunnpannkakor, tunna fläskpannkakor, ugnspannkaka, plättar och "vanlig fläkspannkaka på kassler"

  • anluk 23 november 2007

    Fläskpannkaka brukar jag ha ibland. Pannkakor blir det väl på lördag lunch då och då. Barnen älskar ju det:D

  • e_p_a2000 23 november 2007

    Pankakor och våfflor är typisk helgbrunch hos oss. Ibland så blir det sylt till och ibland rårivna morötter och creme bonjour.

    Fläskpankaka äter vi alderles för sällan, det är en underskattad maträtt, som med fördel äts med lingonsylt

  • evaldo 23 november 2007

    Jag lagar pannkakor med jämna mellanrum, då helst den Franska fläskpannkakan.
    Det är vanlig fläskpannkaka som är tillsatt ett par brynta lökar.
    De blir jättegoda, så de är våra favoriter.

  • gunma 23 november 2007

    Jag lagar ofta fläskpannkaka,tycker det är så gott och nästan alla tycker om det.Mina barbbarn älskar det.(Y)

  • pehrzonflickan 23 november 2007

    Inte varje vecka blir det pannkaka, till ärtsoppan ibland. Annars gillar jag rårakor med crabbsticks, och ugnspannkaka utan fläsk. Jag tar på skinka, eller svamp samt grönsaker istället.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.