Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Flyttgryta?

  • mimmajuu 30 april 2009

    Min bror ska flytta till helgen. Jag har en porslinsgryta med lock som han vill ha, då tänkte jag fylla den med mat. Jag har köpt nötstek och rotfrukter. Har ni någon bra tips hur jag ska laga till detta. Jag är inte så duktig på att laga köttgrytor, vill ha köttet riktigt mört.
    Snälla hjälp mig!

  • MatAnders 30 april 2009

    Det finns hur mycket grytor som helst men för att få det mört så bör du låta köttet puttra i minst 1,5 timme.
    Lycka till nu(Y)

  • gimmiahug 30 april 2009

    Precis! :p 1,5 - 2 timmar brukar det ta, sedan är det supermört. Det är bara att ta upp en bit och provsmaka då och då, så märker du om det behöver puttra vidare.

    Man kan ju också marinera köttet någon dag innan för att "försäkra" sig om att det blir bra? I rödvin kanske?

  • boz1965 30 april 2009

    Skrivet av gimmiahug den 30 apr 2009

    Man kan ju också marinera köttet någon dag innan för att "försäkra" sig om att det blir bra? I rödvin kanske?


    Perfekt med vinmarinad till burgundisk gryta t.ex.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.