Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

förslag på bjudmat till ca.10 pers...

  • Ninni84 23 september 2010

    några förslag om ni har ...?!!

  • 7201 23 september 2010

    Här kommer ett recept på en förrätt som måste testas......Räk- och avokadosallad
    Lycka till!!{eat}

  • AnneNi 23 september 2010

    Köttgryta med ris
    Buef Bourgignon med baguetter
    Lasagne
    Paj

    Alla dessa rätter går att förbereda mer eller mindre och kan kräva ganska liten insats precis inan servering, vilket alltid kan underlätta :-)

    Till efterrätt kan det kanske passa med en fryst cheescake, tex italiensk cheescake med bär som finns bland mina recept. Eller pannacotta serverad i portionsformar/glas med några bär på toppen.

    Lycka till!

  • NicolinaZ 24 september 2010

    En stor rostbiff med potatisgratäng, en matig soppa med gott bröd och ostbricka...

  • Irene_Roos 24 september 2010

    Den Indonesiska kycklinggratängen som finns på Matklubben är jättegod och kan göras
    till många.
    Ris och stor sallad till.

  • anluk 24 september 2010

    Själv ska jag ha fest för 15 pers ikväll. Gör en risgratäng med ris, kassler, bea och ananas. In i ugnen och så sallad till. Har aldrig gjort det tidigare men det verkar smidigt och gott.
    Till efterrätt blir det after-eight päron med grädde och glass.

  • chrisq 24 september 2010

    (Y) ska ha 8 styck på middag ikväll först en exotisk ceviche (från halv åtta hos mig igår ) sen blir det rådjurssadel med stekt timjanpanerad kulpotatis rödvinssås o kantareller o en sallad o ett gott rött vin till det ha en trevlig helg

  • ros 24 september 2010

    {snicker}Vi ska ha bjudning i oktober, detta hade jag tänkt att bjuda på
    Potatisgratäng à la Nettan
    Lövbiffspanna med svamp
    Efterrätten får jag fundera lite till på...

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.