Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fonduesåser?!

  • sandrarockar 30 april 2008

    Tänkte ta och damma av fonduesetet. Men jag har så dålig fantasi när det gäller fondue- såser. Vad brukar ni göra för någon.

  • Glitterfia 30 april 2008

    Guacamole är en given sås hos mig, även kall beasås, Creme fraiche med pressad vitlök , salt och citronpeppar. Jag är en vitlöksälskare (L) Creme fraiche går att blanda med mycket gott: sweet chilisås/ mango chutney / chilisås, kryddor och majonnäs......

    Vet inte vad du brukar fritera men jag kan inte vara utan blomkålsbuketter och champinjoner (L) De blir så goda.(Y)

  • Fiona 30 april 2008

    Brukar ni fritera sakerna i olja? Jag är van vid att man har en buljong som man typ kokar köttet i...

  • Glitterfia 30 april 2008

    Jag gör lite olika, friterar ibland och rödvinsfonue ibland. Båda lika goda....

  • 30 april 2008

    Min svärfar gör alltid en sås på majonnäs och massor av finhackad rödlök. Han använder fettfri majonnäs tror jag men det gör man ju som man vill. Jättegott!

  • Matklubbare 30 april 2008

    Vi brukar ibland blanda dipsåser, med gräddfil, tex. sourcream&onion, dill&gräslök, ranch, taco etc.. De brukar finnas vid chipshyllan! enkelt!

  • enAnnan 30 april 2008

    Tzatziki, guacamole, gräddfil med sweet chili, gräddfil med ajvar, gräddfil med mango chutney, creme fraiche med pepparrot och kapris, creme fraiche med lök och citronpeppar;
    beror lite på vad man doppar och i vad.

  • sandrarockar 5 maj 2008

    tack så mycket för alla svar! nu fick fantasin en färdknäpp..

  • majamia 5 maj 2008

    sås med ädelost, kan man inte vara utan :-)(Y)

  • monac 5 maj 2008

    eller doppa jordgubbar i smält choklad(vit eller mörk) & rulla dem i rostad kokos...oj oj vad gott
    oxå en form av fondue!(Y)

  • irrevirre 5 maj 2008

    Älskar köttfondue!!!
    En sås med crème fraische, svartpeppar, salt och vitlök är ett måste.
    Dessa gillar jag också mycket:
    Currysås med fruktsmak.
    Het chilisås.
    Mango chutney-sås.
    Ananassås.

  • Roggan 5 maj 2008

    Denna sås tycker jag är god till fondue.

    Grillsås med vitlök

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.