Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredag - och total idetorka!!

  • The_mama97mia 11 december 2009

    Skrivet av Gnurf den 11 dec 2009

    Ikväll kör jag lite anspråkslöst....

    - Limegravad lax på smörstekt tost och en räk/avocadocoktail, Cremant de Bourgogne.
    - Entrecote med potatisgratäng och tomatsallad, Casillero del diablo Shiraz.
    - Vaniljgräddglas med pistagenötter och kaffekolasås, cognac å en söt bärlikör.

    Allt hemkört utom cognacen...:p


    Åh så smaskigt, låter som ngt du kunde tävla med i halv åtta...

  • Lotten_J 11 december 2009

    Vad är madrascurry? Skulle så gärna vilja tycka om curry men det går bara inte. Tänker då på den klassiska gula curryn :'( Smakade grön curry i en kycklinggryta och den var då mkt godare än gul


    Skrivet av boz1965 den 4 sep 2009

    Köp en färdiggrillad kyckling, kör ihop en pajdeg i matberedaren, ta bort skinnet från kycklingen (och ge det till katten) och tärna köttet fint, gör en äggstanning och riv i en smakrik ost och ha i lite madrascurry (efter smak) i, grädda i ugn på 180°C tills den är klar och vips, har du en god kycklingpaj.

  • Gnurf 11 december 2009

    Äschadå...det där är ju snäppet högre än att steka på lite Blodpudding. Halvåtta hos Gnurf...då måste man ju satsa Seriöst...(L)

    Oj...måste rusa...dags att skala potatis...:)

    Skrivet av mama97mia den 11 dec 2009

    Skrivet av Gnurf den 11 dec 2009

    Ikväll kör jag lite anspråkslöst....

    - Limegravad lax på smörstekt tost och en räk/avocadocoktail, Cremant de Bourgogne.
    - Entrecote med potatisgratäng och tomatsallad, Casillero del diablo Shiraz.
    - Vaniljgräddglas med pistagenötter och kaffekolasås, cognac å en söt bärlikör.

    Allt hemkört utom cognacen...:p


    Åh så smaskigt, låter som ngt du kunde tävla med i halv åtta...

  • essim 11 december 2009

    Fredagspasta med lax- och räksås

  • Countrygirl 11 december 2009

    Skrivet av Gnurf den 11 dec 2009

    Ikväll kör jag lite anspråkslöst....

    - Limegravad lax på smörstekt tost och en räk/avocadocoktail, Cremant de Bourgogne.
    - Entrecote med potatisgratäng och tomatsallad, Casillero del diablo Shiraz.
    - Vaniljgräddglas med pistagenötter och kaffekolasås, cognac å en söt bärlikör.

    Allt hemkört utom cognacen...:p


    Va gott med lite enkelt. och anspråksllöst. Smaskigt med lax toast. Det vore något.

    Här blir det utskuren biff, champinjoner, potatisklyftor, vitlökssmör och tomat sallad. Till detta ett ekologiskt rödvin Efterrätten blir glögg och pepparkakor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.