Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Friterad kyckling, som de har på asiatiska restauranger

  • jennay 15 april 2012

    Hej!
    Söker recept på friterad kyckling som man får på de asiatiska restaurangerna. Som man sen doppar i sötsursås och får ris till.

    Det ska alltså inte vara de som man kör ner hela kycklingbenet i nån smet och sen friterar, utan rent kycklingkött.
    Har tänk när man ätit dem att de känns inte som om att man sätter tänderna i en friterad köttbit utan att köttet känns som om att de är typ malt (?) på nått vis eller nått, svårt att förklara...
    Köttet är inte så kompakt så att de känns som om att de skulle vara en köttbit i alla fall.


    Man kan även få friterad scampi, gissar på att de är typ samma smet.

  • husmusen88 15 april 2012

    Det är malt kött på de flesta asiatiska matställen, inte hela bitar.
    Det är tempura-smet du är ute efter skulle jag tro, det kan du köpa i asiatiska butiker eller på välsorterade ica och coop.

  • farmoringer 15 april 2012

    Friterade räkor

    prova det här receptet till friteringen..

  • Marksten 16 april 2012

    Jag gjorde frterad kyckling igår. Tog två kycklingfileer och skar ner de i mindre munsbitar. Tog en halv dl mjöl och ca en msk curry och salt i en plastpåse och skaka om. Ner med den ena fileen. Tog en halv dl mjöl och en msk rökt paprika och salt i den andra. Friterade. Kanongott. Frasigt på ytan och väldigt saftigt och mjukt inuti. Fritera inte för länge bara.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.