Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frittata och utflyksmat.

  • 28 mars 2001

    Recept på en god frittata-omelett önskas. En sådan där som är god att äta kall på utflykten.Även andra goda, matiga picnic-förslag mottages tacksamt./ SaltaKatten

  • 3 april 2001

    Paprika och feta frittata 4 pers 1 röd paprika, strimlad 1 gul paprika, strimlad 2 gula lökar, skivade 2 msk olivolja 1 vitlöksklyfta salt peppar 100 g fetaost 2 tomater 8 ägg Rosta paprikaskivorna lätt i olivoljan. Tillsätt lök och fräs tills grönsakerna mjuknat. Pressa i vitlöken. Vispa samman ägg, salt ochpeppar och häll över grönsakerna. Stek på svag värme under lock i ca 15 min. Tärna fetaosten och skiva tomaterna. Lägg på dem påfrittatan och stek under lock i ca 10 min tills smeten stannat.

  • 6 april 2001

    det finns ju så gott bröd nuförtiden, inte bara baguette. Tex ciabatta, bagels osv som man ju kan avriera i all oänlighet med en massa goda fyllningar. Bara att vira lite aluminiumfolie runt och ta med sig!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.