Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frukost

  • Bianca 2 september 2008

    Krämig äggröra och ett par finncrisp plus lite grönsaker är mumsfilibabba tycker jag! På helgen blir det gärna sen frukost typ brunch med allt! juice, macka, omelett, gårdagens rester u name it...

  • Bianca 2 september 2008

    Glömde den stående kaffelitern...(Y)

  • boz1965 2 september 2008

    Äter mycket sällan frukost. Jag är helt enkelt inte hungrig på morgonen, så det blir bara en kopp kaffe eller två.

  • Boobiebird 2 september 2008

    Yoghurt eller fil med krossade linfrön, vetegroddar och någon torkad frukt klippt i bitar. Gottgott.

  • Disen 2 september 2008

    Yoghurt innan jag åker till jobbet. Ska börja o äta gröt. Sen blir det kaffe o knäckemacka med ost o gurka vid frukostrasten.:D

    På helgerna "göttar" jag till det med kokt ägg. :p

  • frucaos 2 september 2008

    Här varierar det. Kokar havregrynsgröt 2 eller 3 gånger i veckan, på söndagar mannagrynsgröt. Övriga dagar blir det oftast fil med hemlagad müsli och ofta lite banan (eller färska bär när det är säsong för det). Apelsinjuice till.
    Måste absolut ha frukost!!

  • monac 2 september 2008

    oftas blir det smoothie,typ den här...

    flygande start,Smoothi.

    eller /och grovt surdegsbröd med kalkon/keso/acocado.

    stararkt gott kaffe oxå såklart behövs det rätt mycket av inna livsandarna vaknat!:D

  • festmaten 2 september 2008

    På vardagar blir det osockrat fullkornsbröd med ost och någon grönsak, kaffe och juice.
    Ibland på helger festar vi till det med ägg, sill, prinskorv (och gärna en Gammeldansk)(Y)
    bröd, en god ost, melon , juice och kaffe.

  • barnbarn 2 september 2008

    Jag brukar dricka te och äta ett par smörgåsar till frukost.Det tycker jag
    är gott och lite lagom.(Y)

  • famsallstrom 5 september 2008

    Min man gör alltid frukosten :D Oftast blir det gröt med fukt.

  • Ninni84 5 september 2008

    Två knäckebröd o en kopp te..mm gott!(Y)Lite lagom när man stiger upp vid 4.45 på morgonen...:)

  • azlan_lena 5 september 2008

    ett tunn bröd (hårt) smör o rejält med god ost och en balja kaffe med mjölk .. det står man sig på minst 6 timmar ... pröva

  • monac 5 september 2008

    ny favorit morgon-macka....."Danskt rågbröd" från Forsa bageriet i Uppsala(Y)(Y):D

    Dröm gott!

  • zonale 5 september 2008

    Har svårt att få i mig så mycket tidigt på morgonen. Lättast går det med havregrynsvälling. När jag är ledig brukar det bli fil, Kellogs Special K, en smörgås och gärna också ett ägg.

  • monac 5 september 2008

    gör äggröra ibland när vi är lediga ..på ägg & vispgrädde:)

  • Lakrisalen 5 september 2008

    På vardagarna när jag jobbar brukar det bli 2 skivor lingongrova med ost/rökt skinka och mjölk. Kaffe tar jag när jag kommer till jobbet. På helgerna brukar jag baka frallor till familjen och då har vi "pangfrukost" (som barnen säger) med ägg både skivat och i äggkopp, fil eller yoggi, flingor, olika pålägg, mjölk och kaffe. Barnen brukar dricka oboy eller te.

  • bernit 5 september 2008

    Skrivet av monac den 5 sep 2008

    gör äggröra ibland när vi är lediga ..på ägg & vispgrädde:)

    Äggröra eller stekta ägg och ett par bacionskivor - kaffe, vatten och någon frukt varje morgon.
    :p

  • jas65 6 september 2008

    Vi äter sill med potatis och tillbehör. Sedan är det kokt ägg och stekta ägg med och alltid med ny gräddat bröd med frächa tillbehör so skinka och grönsaker till. Frukosten är viktig för mig när jag är ledig.

  • schmitz 14 september 2008

    Dineklmjölsgröt med massssssa bär och kvarg <3

  • busan37 14 september 2008

    Jag brukar äta 2 rostade mackor med en skål yoggi och kaffe. Eller fil & musli

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.