Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frukost

  • MammaIrene 18 september 2008

    Egentligen blir jag allra gladast när jag kan få äta risgrynsgröt till frukost för jag älskar verkligen det...(L).men tyvärr är det ju inte det nyttigaste så därför blir det bara någon gång varannan vecka ungerfär....:@
    Oftast blir det havregrynsgröt gjord på vatten havregryn o salt o på den har jag hemmagjort äpplemos utan socker.....:p

    Ibland blir det också youghurt med flinger, man måste ju variera ibland.:(
    Någon gång när man riktigt vill lyxa på någon helg sådär så har vi nybakade frallor som har stått o jäst i kylen under natten o som man bara sätter in i ugnen på morgonen, kanongott(Y):p

  • Lena 18 september 2008

    Här börjar dagen med två till tre koppar kaffe. Så där vid halv sju blir det en mugg fil och en macka med ost.

  • festmaten 18 september 2008

    Skrivet av MammaIrene den 18 sep 2008

    Egentligen blir jag allra gladast när jag kan få äta risgrynsgröt till frukost för jag älskar verkligen det...(L).men tyvärr är det ju inte det nyttigaste så därför blir det bara någon gång varannan vecka ungerfär....:@
    Oftast blir det havregrynsgröt gjord på vatten havregryn o salt o på den har jag hemmagjort äpplemos utan socker.....:p

    Ibland blir det också youghurt med flinger, man måste ju variera ibland.:(
    Någon gång när man riktigt vill lyxa på någon helg sådär så har vi nybakade frallor som har stått o jäst i kylen under natten o som man bara sätter in i ugnen på morgonen, kanongott(Y):p[/quot

    Visst är det gott med tomtegröt(Y)

  • festmaten 18 september 2008

    Nu fattar jag ingenting:o
    skulle citera inlägget som mammaIrene skrivet.... men--- det blir helt konstigt??? När jag får upp rutan där jag skall citera, då syns det mera än vad som skrivits i sista tråden av henne...

    nåja, jag tänkte tillägga
    att tomtegrot är ju smaskens, har dock aldrig provat till frukost... men.... varför inte. en nyfiken fråga: du kokar väl inte det på morgonen, tar ju ganska lång tid:'( och den färdigköpta tycker jag inte alls om(N)

  • Limparion 19 september 2008

    Tar ungefär en timme eller så innan jag kan få i mig nåt på morgonen... så jag börjar med att ta en klunk mild juice eller saft så magen hinner vakna, sen klär jag på mig och allt det där innan jag sätter mig ner och äter frukost. Gärna havregrynsgröt med lingonsylt (ingen mjölk på! möjligtvis i ett glas brevid om jag känner mig hugad) en kopp kaffe, ett par smörgåsar, gärna med leverpastej eller kaviar eller en vällagrad ost, samt ett glas juice, gärna av mild sort, multivitaminjuice eller liknande.
    Eller så finns det de dagarna då det inte blir frukost alls, eller de dagarna jag vaknar och är fruktansvärt sugen på middag, och äter spaghetti och köttbullar eller matrester av något slag till frukost.
    Alternativt ett glas vatten och kärlek, det behöver man ju också ha varje dag....

  • jenkar 19 september 2008

    Idag blir det havregrynsgröt till frukost med osötat äpplemos på, måste nog ha nån eller några mackor bara men som jag skrev igår så e frysen tom på hembakt :@, vet inte hur jag ska hinna med å baka idag men jag hoppas!, så sålänge får det nog bli knäcke med skinka på...

  • JanBratt 19 september 2008

    Oftast Macka och kaffe och ett glas juice. På helgerna så blir det bättre frukost, Havregrynsgröt, Ägg, Smörgås och kaffe. Sedan mår man prima

  • Fiona 19 september 2008

    Har äntligen lyckats få in en bättre frukostrutin än innan... så nu äts här varje dag fullkorsflingor, linfrön och rostade solroskärnor blandade i en skål med laktosfri yoghurt över.
    Magen mår bättre än någonsin, liksom blodsockret och humöret!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.