Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

frukost?

  • Tillberga 16 november 2008

    varför äter vi samma till frukost varje dag :'(
    lunch och middag varierar vi ju hela tiden

    hur gör ni?

    vardag samma samma
    lördag söndag lite "roligare" ägg och godare bröd
    men de är TRÅKIGT

  • -Lanne 16 november 2008

    Skrivet av Tillberga den 16 nov 2008

    varför äter vi samma till frukost varje dag :'(
    lunch och middag varierar vi ju hela tiden

    hur gör ni?

    vardag samma samma
    lördag söndag lite "roligare" ägg och godare bröd
    men de är TRÅKIGT




    Samma fast inte på lördagar, då blir det rostat vitt bröd också...:p

  • Fradde 16 november 2008

    Jag också fast jag äter lite fetare för jag måste gå upp i vikt hehe!!:D Men jag håller med om att det är lite tråkigt!:o

  • Fradde 16 november 2008

    Jag också fast jag äter lite fetare för jag måste gå upp i vikt hehe!!:D Men jag håller med om att det är lite tråkigt!:o

  • Fradde 16 november 2008

    Jag också fast jag äter lite fetare för jag måste gå upp i vikt hehe!!:D Men jag håller med om att det är lite tråkigt!:o

  • The_mama97mia 16 november 2008

    Tänker samma när jag är ute på tjänsteresor eller så och då njuter jag mest av färsk frukt...
    Tänk en härlig frukost buffé., jag gillar äggröra och bacon, det sticker jag inte under stol med... men en melonskiva till avslut eller ett gött danskt wienerbröd ... Men varför heter det danish när vi säger Wienerbröd??? Hmmmmm?

  • monac 16 november 2008

    jo det blir lätta samma samma....
    på helgerna blir det "samma+äggröra":)

  • zudette 16 november 2008

    När jag äter frukost på vardagarna blir det oftas gröt! Gott och man är mätt fram till lunch. På helgerna blir det mer gottis på frukostbordet - te, rostat bröd, salami, rökt skinka, sallad från kvällen innan (om det är kvar) är gott på frukostmackan och sen lite av varje, beroende på vad som finns i kylen- helgernas frukost är veckans höjdpunkt!

  • essim 16 november 2008

    På vardagarna blir det kaffe och två grova mackor med ost. :)
    På helgen vankas det bullar med skinka och annat gott pålägg. :p Det har hänt att jag gjort äggröra och bacon,:D men det är inte ofta. På någon bemärkelsedag t ex. På helgerna har man mer tid och kan koppla av lite med kaffe och tidningsläsning. På vardagarna ska det gå fort och sen iväg till jobb,.

  • Bina88 16 november 2008

    Jag äter Havregrynsgröt till frukost varje dag. Jag känner att jag måste ha det för att få en bra start. Jag varierar med olika sorters sylt och grejer jag stoppar i gröten. Brukar koka bovete eller rågkross som jag blandar i havregrynen. Linfrön, nötter, russin och kli kan också slinka i. Sen blir det äppelmos, lingonsylt, bär, frukt eller annat som jag toppar den med. Istället för mjölk så har jag oftast fil på gröten..mums:)
    Förutom gröt kan det också bli något ägg och frukt.. Efter det står man sig ett bra tag(Y)

  • Tillberga 16 november 2008

    men vist är de märkligt detta att vi äter samma och samma dag ut och dag in
    och inte funderar en minut på att byta gröt eller bröd
    när de gäller frukosten

    tänk tanken att vi skulle äta kokt fisk och äggsås varje lunch........

  • MatAnders 17 november 2008

    I asien äter dom ofta nudelsoppa med antingen kyckling,kött eller räkor så ibland värmer jag upp en nudelförpackning går fort sen han man skära i lite rester och en bit purjo det är gott och uppfriskande.

  • popik 17 november 2008

    Jag är en sån där människa som inte klarar av frukost, har alltid haft svårt för det. Det blir bara 2 koppar kaffe för min del.(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.