Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frukost

  • monfo 26 juli 2009

    Vi får ju ständigt höra att frukosten är dagens viktigaste mål så jag tänkte höra med er vad ni stoppar i er för att klara er till lunch.
    Det bästa som finns är ju hotellfrukostar med allt från ägg till wienerbröd :p men det får man ju sällan:(
    Så till vardags blir det två stekta ägg med smält ost på och 4 skivor bacon, några skivor gurka, en grovmacka, kaffe och ett glas vatten.
    På helgen blir det favoriterna fattiga riddare, amerikanska pannkakor eller mannagrynsgröt.

  • marielotta 26 juli 2009

    Ojdå....
    Börjar dagen med vatten, (3 km promenad kanske 4 dagar i veckan) och sedan
    en skiva lingongrova med ost, kaffe...

  • lena4 26 juli 2009

    Filmjölk eller kakaochoklad med två mackor med ost ...i botten sen två koppar kaffe, Oftast.

  • Majainorr 26 juli 2009

    Kaffe.Te med mackor (omväxlande knäcke eller rostad franska, ost eller skinka på). Kaffe. I den ordningen,,,

  • Mithera 29 juli 2009

    Vardagsfrukosten är oftast fil med egen müsli - tyvärr ofta på stående fot...
    Helgfrukosten innehåller även den fil och müsli, men även kokt ägg, grov smörgås med ost (kanske gurka eller paprika) och the.

  • Matvagott 29 juli 2009

    Mackor,juice och en kopp kaffe..
    Ibland yoghurt med müsli och kokt ägg(L)

  • member1976 29 juli 2009

    Börjar med en kopp grön te medans jag fixar frukost till kidsen. Är det vardag blir det oftast sedan en ostmacka och verum hälsofil, ett glas juice till.
    På helgerna försöker jag göra en stor frukost med kokt ägg,färsk frukt, mackor,yogurt och te och juice.

  • pia61 29 juli 2009

    Havregrynsgröt med blåbär! Jättegott! (Y)
    Sen tar jag en kopp kaffe och skinkmacka till förmiddagsfikat! :D(L)

  • Vetebullen 29 juli 2009

    Fruktmûsli, yoghurt och alltid upptinade jordgubbar, hallon eller andra bär till är min favorit
    Ibland blir det yoghurt, bär och 2 grovmackor med ost till. (Y)

  • flumhum 29 juli 2009

    churnch muslie och verum hälsoyogurt varje morgon :P om det inte är stor frukost med alla då kan det bli någon macka och te men oftast så blir det yogurth tycker jag blir mättare på det än med bröd
    (Y)

  • anluk 29 juli 2009

    Är ingen frukostmänniska är bara så. Kan bara inte äta på morgonen utan måste vara uppe minst 2 timmar innan jag kan äta. Är jag ledig blir det då oftast någon yughurt, macka och ett glas mjölk. Ibland även kokt ägg. Havregryn/qunoiagröt är också så gott med en klick sylt till.
    Jobbar jag har jag med mig ett par mackor och så te till det. Inte världens bästa frukost kanske

  • Arkenstone 29 juli 2009

    Börjar alltid dagen med ett glas vatten, en kopp kaffe och ett rostad bröd med marmelad. Det är kickstartern som får mig att vilja gå upp. Är jag sedan ledig blir det oftast en låång promenad innan den egentliga frukosten: Fil med lite drottningssylt och müsli. Det smakar sååå gott då. Är det vardag blir det en macka när jag kommer till skolan. (Pluggar just nu.)
    Jag har alltid varit morgontrött och tyckt att mornar är pest, men sen jag började med min tvåfukostrutin kan jag lägga mig på kvällen och längta till mitt rostade bröd. :) (Och ändå ha hyfsat gott samvete över min frukost.)

  • popik 30 juli 2009

    Oj vad ni är duktiga på att äta frukost, jag för min del kan inte få i mig något det blir två koppar kaffe tillsammans med tidningen tyvärr.

  • Lenkan 30 juli 2009

    Jag har svårt för frukost, men får jag vara vaken en timme innan så kan det som idag bli två tekakor med skinka och ost och paprika och en kopp kaffe

  • Myggan-65 30 juli 2009

    Jag är tyvärr böjd att instämma i det popik skriver... även om jag dricker te. :D Efter ett par timmar och ett par muggar te så kan man börja att tänka på något som liknar frukost och då blir det ofta smörgåsar eller yoghurt och müsli.

  • Cassiopeya 30 juli 2009

    Frukost är ju livet! Jag vaknar oftast hungrigare och vill äta direkt =) Te är ett måste :) Sen blir det ofta en macka, helst grov, med något pålägg, och fil eller vaniljyoghurt. Gärna någon frukt till också. Sen är jag mätt så det räcker ett tag :p

  • lindis1977 30 juli 2009

    Oj, här var det många varianter.... Hos oss blir det yoghurt med egen flingblandning och färsk frukt, och sedan en grov macka med ost eller skinka och så klart en kopp kaffe!!! Det står vi oss på bra fram till lunch!!! :p

  • Lilleby 30 juli 2009

    jag är rostade mackor med aningen marmelad eller skinka beror på vad jag är sugen på. dricker oftast mjök till det., eller oboy

  • Fiona 30 juli 2009

    scrambled eggs och bacon blir det oftast här... eller flingor med mjölk och några knäckemackor, beroende på vilket av det jag har tid med.

  • redd 30 juli 2009

    Frukost?
    Är på tok för morgontrött för det och har alltid varit, mamma gav upp mackan när jag gick i femman och serverade bara en kopp kaffe helt enkelt.
    Numera består det av en cigg på väg till jobbet och en stor kopp kaffe i väntan på att datorn starar är det jag klassar som min frukost.

    Är det sommar och fint väder kan jag "lyckas" få i mig en iskall öl i sällskap av en cigg på balkongen ;)

    På helgerna är det lite mer ordning och då blir det ett par mackor och te eller kaffe för det mesta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.