Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frukostätare??

  • Okänd 28 november 2007

    Får pina i mig en smörgås och lite juice på morgonen,sen blir det kaffe halv 9 på jobbet och sen har aptiten vaknat rejält.Måste ta en macka tidigt eftersom jag måste ta mina blodtrycksmediciner.
    Vad olika vi människor är, en del kan äta en brakfrukost direkt de vaknar och åt andra är det tvärtom.(H)

  • morgana 28 november 2007

    jag dricker en shake till frukost, med alla näringsämnen och proteinpulver i, då kan jag sova länge och ändå vara pigg o glad o mätt
    antingen cappucinosmak eller chokladsmak

  • kajsa36 28 november 2007

    :D åååå vad ni är duktiga som äter frukost.. jag vet att jag skulle må mycket bättre men har ingen hunger på morgonen.. men det är väll en vane sak oxå.. tar med mig en smörgås till jobbet och äter den vid 9 tiden istället... :p

  • Okänd 28 november 2007

    :'(på veckan kaffe & cigg
    på helgen ägg & bacon och oboý det är ett måste :D

  • Nettie 28 november 2007

    Jag vill inte påstå jag är någon frukost människa, pinar i mej
    lite yoghurt och kaffe. Däremot äter jag gärna en brunch med
    ägg, bacon, stekt potatis på helgerna.:D

  • styvan 28 november 2007

    Går upp vid 04.30-tiden och skulle nog kunna äta stekt potatis med bacon och ägg direkt på morgonen (jag är jättehungrig) men hinner tyvärr inte fixa till det. Det får bli en tallrik naturell youghurt med branflakes plus, solrosfrön, phylliumfrön (tror det heter så) och torkade aprikoser istället, toppat med kanel och malen ingefära Ibland blir det havregrynsgröt med äppelbitar eller äppelmos, även på gröten strör jag på kanel och mald ingefära, sätter lite extra piff på tillvaron...:p:D Mackan spar jag till fikarasten på jobbet och på den har jag oftast sallad , tunna skivor leverpastej och färsk gurka. (Y)

  • asao 29 november 2007

    Jag är också en frukostmänniska. Är så oerhört gott att äta på morgonen.:D På vardagar blir det en macka, yoggi m musli och så dricker jag juice och te. På helgen så lägger jag till en extra macka och ett ägg också. Man kan ju sitta lite längre då. Eller så festar vi till det med american pancakes med färsk frukt och lönnsirap. (Y)

  • 29 november 2007

    blandade frukostvanor vi har

  • e_p_a2000 29 november 2007

    Jag kan äta precis vad som helst på morgonen bara jag får en kopp kaffe. Jag gillar att äta "riktig" mat på morgonen. Hellre en grillad kyckling än fil och flingor. Juice är ganska gott på morgonen oxå.

  • celice 30 november 2007

    (H) Frukost vad är det!

    Efter man har gått upp tar det ca 3-4 timmar sedan smaker det gott med 2 havreknäckebröd och kaffe. Det är min frukost

  • angeleye82 30 november 2007

    äter frukost på jobbet så de brukar bli kaffe och smörgås bara..men hos killen el hos mig blir de ibland lite ägg o gröt, eller musli..

  • mumsigt 30 november 2007

    Frukosten är ju jätteviktig.:'(Vi försöker få infall ibland ochgöra riktiga hotellfrukostaktiga grejer ja inte bacon och köttbuller och det där ..Men fil,flingor,mÿsli,yoghurt,te kaffe,smörgås,gurka,tomat,bravojuice,olika sorters pålägg,leverpastej,skinka,smörgåsgurka..
    Känns lyxigt att få duka upp till tända jlus och så vidare..Behövs inte så mycket faktiskt..:D:)(Y)

  • angeleye82 30 november 2007

    minns när jag var i england som 12 åring och vi åkte runt på olika bed and breakfast. de var riktiga engelska frukostar med korvar, bacon, äggröra, flingor osv...tror att min kära pappa gick upp en del vikt då*smile*

  • Aspholme 30 november 2007

    Hinner inte laga till frukost? Dålig ursäkt! Gör färdigt en tallrik på kvällen, eller vid middagen, sen är det bara att värma i Micron. Tom. Gröt går att laga i Micron, på 2 min. kokt ägg och en macka till max 5 min i tillagningstid.

  • Challan 30 november 2007

    Jag brukar vanligtvis äta gröt med macka och juice:p

  • 30 november 2007

    tänk om man kunde få tyska hotell-frukostar jämt. minns att när jag och bästisen bodde på hotell i tyskland några nätter när vi skulle till italien förra sommaren. och vilken frukost de har i tyskland, mums!!
    minns att det bla var:
    *flera sorters bröd(mörkt, vitt, olika former etc.)
    *flera sorters skinkor som pålägg
    *flera sorters ostar
    *frukt(äpple,apelsin,vattenmelon,vindruvor,päron,banan etc.)
    *kyckling(vingar,lår,klubbor)
    *ägg(kokt,stekt,röra,omelett)
    *smör
    *marmelad
    *sylter
    *teer
    *kaffe
    *olika juicer
    *varm choklad
    *olika korvar(både hela korvar och pålägg)
    *grönsaker
    *olika fröer och nötter
    *olika flingsorter(corn flakes, coco pops etc.)
    *mjölk, grädde, fil, yoghurt
    *crossianter(stora som hela kycklingar)
    *musli
    *bacon
    *russin

    och mycket mycket mer
    skulle kunna åka till tyskland endast för hotellfrukostarnas skull:D(Y)

    men italien däremot, USCH!! den värsta frukosten jag äteit. en torr, ihålig(full med luft), vit och pytte pytte pytte liten fralla, med smält och varmt smör och varm, klibbig och illaluktande ost och skinka(N) fast man var inte heller på det bästa mathumöret då heller eftersom det var ca 45-50 grader varmt i skuggan(N)

  • pax 1 december 2007

    Först en STOR mugg kaffe med mjölk sen fil, hallon (upptinade), urtekrams flakes samt lite hemmagjord musli.
    Skulle aldrig klara av dagen utan frukost ................

  • emelieskrypin 5 december 2007

    Frukost är mitt favoritmål. Sen jag började tänka mer på vikten och vad jag stoppade i mig om dagarna så ändrade jag mina matvanor. Idag blir det alltid havregrynsgröt tillsammans med ett äpple som jag tärnar och strör över gröten. Ibland toppar jag med lite linfrö. Jättegott!

  • Tillberga 8 december 2007

    jag vill inte ha frukost...SUCK:@
    men jag måste äte i alla fall och då blir det
    gröt, hård macka med ost och kaffe
    eller
    kefir min hemgjorda Müsli kaffe och en mack

  • UllaLindlof 9 december 2007

    Kan inte vara utan frukost då blir jag alldeles matt. Tänk så olika det är.Har en i familjen som har det svårare med frukosten men min egen mysli och fil går bra. Själv äter jag ofta gröt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.