Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frukostätare??

  • ThereseT 10 december 2007

    På vardagarna äter jag då jag kommer fram till jobbet, 3-4st sesamknäcke med 1msk keso och lite sylt på varje, 1st Brämhults morotsjuice och The.
    På helgerna varierar det men gärna kokt ägg på gott bröd, eller philadelphia, salami och mkt grönt, eller scones och en så förståss en stor mugg kaffe och morotsjuice. Har jag bråttom iväg på helgmorgonen brukar det bli en talrik gröt.

  • mumsigt 10 december 2007

    Många äter gröt fortfarande på morgonen,vilket är en gammal maträtt kan man ju säga..
    Helt otroligt att en sådan "enekl" rätt lever kvar ännu i våra dagar.
    Annars har ju många rätter ersatts av andra.
    Havregrynsgröt är ju väldigt nyttigt och får igång kroppen,men ack så osmakligt på något sätt
    ändå tycker många,inklusive många brarn..Så vad gör man jo man toppar
    gröten med allehanda smaskigheter.
    Äppelmos,lingonsylt,kanel socker,mjölk osv osv..
    Så hur nyttigt blir det till slut?
    Vi kan nog kanske konstatera att många av oss har fastnat i sockerfällan.
    Socker vilken blivit vår tids farsot:(
    Allt vi stoppar i oss är snart berikat med ämnen som ska förhöja smakupplevelsen(N)och vilket i sin tur kan leda till beroende.:'(
    Har fler funderat kring detta?

  • jca1974 10 december 2007

    Jag har den otroliga lyxen att kunna äta frukost på jobbet, ett par dagar i veckan. Då blir det fil och flingor och smörgås tillsammans med förskolebarnen.
    Men ska jag äta hemma så äter jag en smörgås i all hast. Jag önskade att jag och min sambo kunde äta långa frukostar med nybakt bröd och massa gott på helgerna (vi bor mittemot ett bageri så förutsättningarna finns), men det blir inte så, han kan inte äta på morgonen och jag älskar att sova länge.....:D

  • farmoringer 10 december 2007

    Ja, skulle jag inte få frukost så vet jag inte vad jag skulle göra. Jag kan äta hur mycket som helst på morgonen.....

  • pepparkaka 11 december 2007

    Min favoritfrukost är yoghurt och flingor/müsli , naturell lätt-yoghurt eller yoggi mini :) gillar inte mackor och sånt :o skulle också kunna tänka mig äta kesella 1 % och fun light till frukost , mums ! (L)

  • JE 22 december 2007

    Jag tillhör nog varulvarna, så frukost måste jag ha. Oftast blir det några mackor och kaffe, men det händer att jag börjar tidigt någon gång ibland (sällan) och då är jag väldigt glad och munter när jag kommer till jobbet om fått lite smaskigare frukost typ stuvade makaroner och falukorv halv sex på morgonen Om man inte försover sig:Z, men arbetskamraterna brukar märka direkt att jag inte ätit och fixar det fort. När jag har gäster hemma brukar det se ut som en stor frukost-buffé, ja jag älskar verligen att äta frukost(Y)

  • Aspholme 23 december 2007

    Skulle kunna äta en halv Oxe till frukost. Men när jag rökte, så kunde jag inte äta ngt. före tolv på dan.

  • MatAnders 23 december 2007

    Själv så får jag inte i mig så mycket på morgonen men 1 kokt ägg med några droppar maggi soya på måste jag ha, testa så får ni se...

  • Jennie_ 27 december 2007

    Jag brukar faktiskt försöka att äta havregrynsgröt med linfrö och äppelbitar i :D

    Det är gott!

  • charlie 30 december 2007

    Frukost för mig är dagens viktigaste mål på dagen.
    En tallrik med Start eller Mussli med fil och en fullkorns macka, gärna med en frukt efter om man hinner.
    Kaffet kommer på jobbet.

  • lennali 30 december 2007

    Har stora svårigheter att äta på morgonen, jag gör två mackor, tar med mig på jobbet, där äts dom tillsammans med en kopp kaffe. Jag vet, inte världens bästa frukost precis.

  • 30 december 2007

    Skrivet av charlie den 30 dec 2007

    Frukost för mig är dagens viktigaste mål på dagen.
    En tallrik med Start eller Mussli med fil och en fullkorns macka, gärna med en frukt efter om man hinner.
    Kaffet kommer på jobbet.


    Om du gillar Startmusli så borde du testa muslin jag har bland mina recept.Mycket godare än köpes.Tycker i allafall jag(Y)

  • Chocolategirl 31 december 2007

    för min del är det te och macka eller gröt:p

  • pepparkaka 1 januari 2008

    ny favorit ! RÅGFRAS/FITNESS-FLINGOR MED MJÖLK ELLER YOGHURT/FIL (L)(L)(L):p

  • susodus 2 januari 2008

    Jag äter mellanfil med egen musli och russin i. (Y)
    En smörgås med ost och ett glass vatten
    Måste äta frukost annars orkar jag inte hella dagen.:D

  • Mammamu 2 januari 2008

    Jag tillhör också varulvarna om jag inte får ngn frukost! Det bästa jag vet är att äta frukost på hotell. Mycket att välja mellan och oftast har man all tid i världen att bara sitta ner och njuta. Hemma gillar jag att äta knäckebröd med makrill och kokt ägg, en kopp kaffe/te och en frukt eller en tallrik havregrynsgröt med sylt.

  • Carro66 2 januari 2008

    Vad jag beundrar alla er som kan äta frukost. Man läser i alla viktminskningsartiklar att det viktigaste målet är frukost...... Jag börjar dagen med 1 kopp kaffe vid 7-tiden när jag kommit till jobbet och kanske vid 9-tiden 1 kopp kaffe och 2 smörgåsar i bästa fall.
    På helgerna kan jag äta frukost när jag har varit uppe några timmar, på vardagarna är det lite tuffare eftersom jag då måste gå upp 03.30 (det orkar jag inte). :'(

  • snoffy86 10 januari 2008

    Det bästa jag kan äta på morgonen är gyllenhammars havremust! Den är bara helt underbar, som bomull för magen. Annars är jag inte hungrig på morgonen, men måste för att inte slacka ihop.
    Det blir oftast ner med vovven till bageriet och köpa deras goda paulunbullar, sen hem och bre med olika sorters pålägg, brukar bli nutella :p och ett stort glas oboy, kall så man kan fiska upp dem goda oboy klumparna :D

  • riggorask 11 januari 2008

    havregrynsgröt med lingonsylt,el mannagrynsgröt..allt med gröt älskar mina barn

  • malincalla 12 januari 2008

    Blir helt knäpp om jag inte får frukost, det är en förutsättning för att jag inte ska bli ett vrak på jobbet.
    Äter havregrynsgröt med lin- och psylliumfrön och mjölk till vardags. När jag jobbar eftermiddagsskift och på helgerna brukar jag äta en tallrik med blåbär, hackat äpple, diverse frön och fil med en macka till. Fast då blir det efter en morgonpromenad. :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.