Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa kroppkakor

  • ylwa 24 augusti 2009

    Hej.

    Har en massa kropkakor över,(L) jag har aldrig fryst sådana förut, :o är det någon som vet om det går och hur de blir sedan när man tinar upp dom.

    // Ylwa.

  • bakakaka 24 augusti 2009

    Det går bra att frysa. Jag brukar frysa mina i spadet dom kokat i men det går bra utan spad också om du inte har det kvar. Jag vet dom som bakar bröd av kroppkakespadet, men har inte gjort det själv. Dom säger att det blir jättegott bröd.

  • 24 augusti 2009

    något som är väldigt gott det är att frysa in kroppkakor. sedan när man tinat upp dom så steker man dem i smör..mmmm:D

  • ylwa 24 augusti 2009

    Tack snälla ni (L)för svaren,
    nu kan jag frysa in dom utan att bli orolig för att de inte går att använda.
    Ja stekta kroppkakor är väldigt gott det också, så det blir kanske några sådana också.

    // Ylwa.

  • Mistys 24 augusti 2009

    Jag fick jättemycket kokt potatis över en jul. Blev kvar trots att vi stekte några dagar efter. Istället för att kasta gjorde jag kroppkaksdeg och frös in. Tänkte det som ett test, lika bra som man bara kastar potatisen så kunde jag ju testa. När jag sen hade tid tog jag fram degen, fick tillsätta lite mer mjöl men annars blev det ingen skillnad. Gick jättebra! Så som sagt har man potatis kvar,istället för att kasta gör deg och frys in till senare kroppkaks middagar (Y)

  • tilda 28 augusti 2009

    Normalt så funkar det inget bra med frysta potatisrätter, men jag brukar frysa in både potatismos, gratäng o.dyl. Potatismos gör jag potatisplättar eller använder det i bröd eller soppor. Potatisgratäng blir supergod i en potatis-och purjolökssoppa. ( mixar den )(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.