Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa morotsbiffar

  • Feffy 29 juli 2008

    Jag tänkte göra morotsbiffar och tänkte att när jag ändå håller på kan jag göra ett större parti och frysa in en del så att man har.

    Men vad ska jag tänka på när jag fryser biffarna? Hur mycket ändrar sig smaken? Hur länge kan de ligga i frysen? Något jag bör tänka på eller är det bara att lägga dem i en bunke och frysa?

  • monac 29 juli 2008

    det ska gå utmärkt!
    Men som all mat är det ju alltid godast nylagat/nystekt.
    (Y)
    kolla gärna på mitt recept på veg.biffar med fetaost & nötter...bara såååå goda!

  • Feffy 30 juli 2008

    Jo det mesta är godast om man äter det på en gång men ibland vill man göra det enkelt för sig. Här ska göras morotsbiffar.

  • Smulpajen 30 juli 2008

    Har du något recept på dina morotsbiffar? Låter gott och smalt, nu när man får sota för de nya semesterkilona :'(

  • Feffy 30 juli 2008

    Det här receptet hade jag tänkt att prova då det är det enda receptet jag verkar hitta med grovriven morot som i potatisbullar:

    4 stycken morötter
    1 ägg
    0,5 dl mjöl
    1 klyfta vitlök
    Salt och peppar
    Olja att steka i

    Riv morötterna grovt.
    Blanda morötter, ägg, mjöl och pressad vitlök.
    Salta och peppra.
    Stek i stekpanna i lite olja.

    Hittade receptet här: http://sofismat.blogg.se

  • Smulpajen 30 juli 2008

    Tack:) Ska också prova det vid tillfälle. Blir det gott kan du ju lägga in det :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.