Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysta grönsaker

  • enAnnan 16 augusti 2009

    Vilka frysta grönsaker rekommenderar ni?
    Gärna märke med tack om ni föredrar något speciellt. :)

    Givetvis föredrar även jag färska, men frysta är enkelt att ta till ibland och näringsriktigt när man som jag försöker att alltid ha minst en varm och en kall grönska till maten varje dag.

    Broccoli, gröna ärter, spenat och brysselkål är vad vi brukar ha och variera oss med.

  • anluk 16 augusti 2009

    Broccoli tycker jag är kanon att alltid ha i frysen och Findus är ju outstandning. Annars är det ju färska grönsaker som är godast tycker jag. Ärter används också naturligtvis som frysta

  • ros 17 augusti 2009

    :)Hej!
    Jag använder broccoli, brysselkål och ärtor av märket Findus

    Just broccoli och kyckling ska vara en bra kombination "näringsmässigt".

    Jag har egen dill, persilja och mangold frusen.

    Finns det svenska grönsaker, typ tomater, gurka så köper jag det.

    Men jag köper inte tomater mitt på vintern som inte "smakar" tomat.

    Fördelen med frysen är att man kan ladda den med lite av varje.

    Ha en bra fortsättning på dagen!

  • Lenkan 17 augusti 2009

    Findus frysta grönsaker håller ju helt klart högre nivå än något annat märke som jag provat. Det är värt några kronor extra. Hemma har jag nästan alltid fryst spenat, frysta sommargrönsaker, babymorötter, ärtor och haricot verts. Perfekt i grytor eller som tillbehör

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.