Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fullt ös...

  • anneli1989 27 mars 2009

    Hej
    jag är lite nyfiken på vad ni lagar när ni kommer hem 4 på morgonen efter en hård natt och är rikigt hungriga.

    Eller vad som vakas dagen efter när man vaknar av att fötterna värker och pannan pulserar?

    hoppas på många roliga tips! nu är de ju helg igen :D

    Trevlig helg på er:D

  • Gnurf 27 mars 2009

    Himmel & Pannkaka....men men men...för några veckor sedan var du ju en duktig kicka som inte rände ute om nätterna utan satt hemma och bakade kladdkaka!!! Vad har hänt!??? :o Jo, såklart, man minns ju de enorm starka Vårkänslorna som plötsligt sköljde över en i 19-års åldern....:D

    Men vet du vad....JAG vaknar då aldrig av värkande panna och pulserande fötter...(H)

  • anneli1989 27 mars 2009

    haha men ååh.
    Jag är alltid en dukitgbrud som bakar å så men några kvällar i veckan måste man ju ut och festa loss totalt. de är ösigt!

    jag trodde alla skulle skulle komma med massa roliga tips och knasiga historier, men icke:D

  • Gnurf 27 mars 2009

    Har du testat på Lunarstorm!?? (H)

  • anneli1989 27 mars 2009

    lunarstorm var hett typ 2001-2002

  • Gnurf 27 mars 2009

    A-Ha...å nu är Matklubben hett typ!?? (Y) Fett cooolt alltså....

    Nja men...2 liter coca-cola, en familjekebabpizza å 4 DVD-filmer är väl adekvat. Men det var många år sedan. Vill du veta titlarna på filmerna oxå!?? :p OM det nu inte var på Ibiza som man vaknade...då blev det 3 pissljumma Heineken, en näve chips och lite Wasa Husman. Hela kostcirkeln, men DET var typ 1985....

  • popik 27 mars 2009

    Här var det alltid korvkiosken som gällde efter krogrundan. En halv special med västkustsallad. För de som inte vet vad halv special är för något kan jag tala om att det är en grillad korv med bröd, ovanför det potatismos och på det västkustsallad. Skitgott.

  • anneli1989 27 mars 2009

    matklubben är stekhett jag lovar, och håller med man vill ju ha hela kostcirkeln(Y)

  • Annafbg 27 mars 2009

    Pasta Bangladesh de luxe var en populär rätt i Kalmar i början på nittitalet:p
    (Snabbmakaroner med ketchup. Snabbmakaroner utan ketchup blir Pasta Bangladesh.)
    Rätten döptes av en studentkollega med mer humor än pengar, om man säger så.

  • anneli1989 27 mars 2009

    haha:) roligt!
    ungefär som en snubbe som vi efterfesta hos sa när han bjöd på pasta med ketchup.
    "Jag tänkte att alla gillar ju Italienskt"

  • Maahl 27 mars 2009

    Vad jag har hört så ska en portion havregrynsgröt göra att baksmällan inte blir lika tung dagen efter. Fast det brukar ju vara korvkioskmat och cola som brukar vara godast sådär mitt i natten... o dagen efter.

  • anneli1989 27 mars 2009

    haha kom att tänka på när jag var ute haromsistens med min kompis som har diabetes, då är de extra viktigt att man äter något stadigt innan man sover. japp vi tänkte göra en havregrynsgröt. tyvärr hade vi inget salt hemma så strösslar i vad vi tycker är lite grovsalt. sen glömmer vi gröten på spisen i en halvtimme som tur är hade vi hejdlöst mycket vatten i men den var ändå redigt bränd. Vi orkar ju verkligen inte göra om så vi sitter uppe och äter bränd gröt full med grovsalt. så sjuukt vidrigt! men kul i efterhand! haha

  • MatAnders 27 mars 2009

    Jag brukar hitta på någon fiffig omelett men alla möjliga rester brukar bli kanon, men minns aldrig dagen efter vad jag hadde i :'(

  • Gnurf 27 mars 2009

    Nä inte Havregrynsgröt för mig...för jag äter alltid strösocker ovanpå min gröt å det känns inte riktigt GI för mig. Nån måtta får det vara på excesserna...:o

  • Ullis1 27 mars 2009

    Pizzzza!!!!! :D :p Sen ett glas mjölk och några aspirin. Vatten vid sängen är ett måste och så feta pizza-rester dagen efter. :)

  • Erajscha 27 mars 2009

    Nattamat på vägen hem: kebab
    Nattamat hemma: spaghetti med mycket smör och ketchup
    Bakismat de luxe: kebabtallrik och en massa cola light
    Bakismat budget: kalla köttbullar och cola light

  • bernit 27 mars 2009

    Skrivet av Maahl den 27 mar 2009

    Vad jag har hört så ska en portion havregrynsgröt göra att baksmällan inte blir lika tung dagen efter. Fast det brukar ju vara korvkioskmat och cola som brukar vara godast sådär mitt i natten... o dagen efter.


    Fast jag tar hellre en Jägermeister vid sänggåendet som effektivt hindrar baksmällan. Däremot är det bacon & ägg som gäller dagen efter för då är jag hungrig !!

  • Gnurf 27 mars 2009

    Jo det bästa sättet att förhindra baksmälla ÄR såklart att aldrig nyktra till (Y) men det sliter så överjävligt på kroppen. Vid min ålder pallar man helt enkelt inte längre denna metod...

    Skrivet av bernit den 27 mar 2009
    Fast jag tar hellre en Jägermaeister vid sänggåendet som effektivt hindrar baksmällan.

  • jimboz 27 mars 2009

    Jag ser alltid till att en korvkiosk får natta mig innan jag går och knoppar..En tunnbrörulle med räksallad är världens bästa komma hem på fyllan käk...Men om jag nu måste göra lite tugg på natten så blir det varma mackor med tomat och lök på.. Ost är ju självklart så det skriver jag inte :)

    Yabba Dabba Doooooo

  • Mellanbellan 27 mars 2009

    Här blir det ofta 2 glas kallt vatten innan jag stupar i säng men som en kompis brukar säga:
    det är synd att låta en fin fylla självdö. Han är som ni förstår, mera typen som tar en jäger som sängkastare. Trevlig Helg :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.