Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fy tusan vad äckligt!

  • Lenkan 7 januari 2011

    När blev det så att om man inte slaktar och styckar, skållar och plockar sitt eget kött så är man inte lika mycket värd i matvärlden?

  • tomospj 10 januari 2011

    Skrivet av Lenkan den 7 jan 2011

    När blev det så att om man inte slaktar och styckar, skållar och plockar sitt eget kött så är man inte lika mycket värd i matvärlden?


    Nej, det är ju inte alla som vill, eller har möjlighet, att ta hand om eget kött och vilt. Men jag är väldigt glad över att kunna göra det - för mig känns det bra att kunna plocka fram t.ex. ett paket älgfärs ur frysen. Då vet jag precis vad jag får eftersom jag malt ner köttet själv. Tyvärr kan jag bara göra det när jag befinner mig i Sverige. Jag bor utomlands och passar på att ladda och äta ur frysen närhelst jag besöker Sverige. Resten av året får jag handla mitt kött på affärn, och det går ju bra det också.
    Hoppas att du får tag på svål - det är verkligen gott. När det blir riktigt lyckat (vilket det inte blir varje gång för mig) så blir det inte bara knaprigt, det blir faktiskt frasigt. Ljuvligt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.