Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glutenfri kost.. hjälp...

  • sessa79 10 september 2010

    Hej.. pratade just med en läkare som sade att jag skulle äta glutenfri kost 1 vecka o se om mina bekymmer försvinner..

    Nån som har tips på recept..

  • busan37 10 september 2010

    Kolla i min kokbok. Där finns lite av varje

  • anneli1989 10 september 2010

    Hej!

    Jag är gluten allergiker.

    Det lättaste i början är att bara äta saker som är narturligt glutenfria.
    Kött, kycklig fisk. Potatis, ris, polenta, såser på grädde yogurt och liknande. sen grönsaker.

    frukost så finns det glutenfri musli och glutenfritt bröd i mataffären. Undrar du över något specifikt kan du bara skriva i min gästbok har ätit så här i 10 år så har bra koll.

    Lycka till!

  • FyllErik 10 september 2010

    Hej!!

    Jag har också gluten allergi (sen 8 år) . I början känns det bara SÅ himla krångligt, men "ren" vanlig mat funkar. Jobbigast tycker jag är när man ska ut och äta, allt frågande vad maten innehåller, ibland inget att välja på förutom sallad. Ska du åka utomland gå in på celiaki förbundets hemsida, där kan du skriva ut kort på en massa språk. Testa sempers red berris flingor, super goda, och testa att baka hönökakorna jag har på recept(dom är enkla att baka). Hoppas att dom hittat lösningen så du får må bättre!!!

  • 123Linnea 10 september 2010

    Rosta brödet - så går det att äta...

    det glutenfria alltså!

  • sessa79 10 september 2010

    tack för alla svar .. ni är underbara som delar med er av era erfarenheter osv ..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.