Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda kombinationer och experiment

  • Ullis1 13 juli 2008

    Kaviar och ostmacka, eller en skiva lördagskorv med ost och kaviar på mackan! :p
    Blodpudding med Alfalfagroddar eller Jordnötsringar med banan och äta det samtidigt. Mums! :)

  • ca70 13 juli 2008

    Skrivet av Liliane den 13 jul 2008

    Skrivet av Agi007 den 13 jul 2008

    Leverpastej macka med majonnas var jag forstas tvungen att testa nar jag horde att de ater det i Norge.

    Har for mig att det var gott sa testa!


    Håller med om att det är gott(Y)


    Ja, det är gott, brukar ha en stor skiva bifftomat på - mumsigt

  • Vivoplena 14 juli 2008

    Här är en annan norsk grej som är jättegod.
    Gör en vanlig mjölksås, späd med mjölk och fiskbulls-buljong. Häll i fiskbullarna, stekt lök och ett uns curry (!) i såsen. Servera med kokt potatis och .... lingonsylt.
    Jättegott! Men man får måååånga undrande blickar ner i matlådan på jobbet. Fisk, curry, lingon och lök.

  • marwis 14 juli 2008

    Jag bara älskar popcorn på vanlig vaniljglass!(Y) Våga pröva du blir inte besviken!!

  • popik 14 juli 2008

    tjocka gurkskivor med kaviar och strimlad purjolök, så enkelt och så gott.

  • The_mama97mia 14 juli 2008

    jag skrattar lite nu när jag läser hela tråden igen.. vilka lustiga kombinationer det kan finnas....
    En del är helt rimliga liksom... men det var ngt tips om tomatskivor på kaviar macka... det tror jaginte på riktigt, men visst, man ska ju prova allt!
    Åtminstone en gång!

  • Poppie 14 juli 2008

    Skrivet av mama97mia den 14 jul 2008

    jag skrattar lite nu när jag läser hela tråden igen.. vilka lustiga kombinationer det kan finnas....
    En del är helt rimliga liksom... men det var ngt tips om tomatskivor på kaviar macka... det tror jaginte på riktigt, men visst, man ska ju prova allt!
    Åtminstone en gång!



    Men det är jättegott med tomat på kaviarmacka(Y)

  • Ingan 14 juli 2008

    Honung på ostmackan på morron fikat(Y)(Y)

  • hansdotter 14 juli 2008

    Äter alltid ägg med soja istället för salt/kaviar. Jättegott(Y)(Y)

  • systeryster 15 juli 2008

    Har läst igenom alla tips och tydligen går kaviar att blanda med det mesta.Själv tycker jag det är gott med lite riven pepparot i kaviaren så den får lite mer sting.
    Att blanda sött och salt så att det blir en brytning och alla smaklökar får sitt gör jag när jag äter salt sill. Äter gärna färskpotatis gräddfil stekt lök och lingonsylt till stekt saltsill.
    Eller surströmmingsklämma : Tunnbröd smör messmör tomatskivor rå lök mandelpotatis i bitar, samt lite surströmming i småbitar.Så fick jag det serverat första gången jag åt surströmming och blev genast ett fans.

  • tina62 15 juli 2008

    Vaniljyoggi + en svätt koncentrerad apelsinjuice med skivade bananer!
    Supergott och nyttigt!

  • Roggan 15 juli 2008

    Skrivet av Mysan59 den 12 jul 2008

    Nåt av det godaste som finns: OLW Ostbågar och schweizernöt (marabou)! Riktigt gott! (Y)


    Håller fullständigt med!!!(Y)(Y)(Y)

  • Roggan 15 juli 2008

    Långfil och kanel är en annan höjdare!!!

  • Fiona 15 juli 2008

    Grillchips och kall mjölk (dricka till alltså)
    choklad och salta chips

  • marwis 15 juli 2008

    Skrivet av norrbacka den 13 jul 2008

    :)Tänkte passa på att fråga er alla i detta avlånga land om det bara är vi på Gotland som äter sirap på risgrynsgröten eller finns det fler? Inger K:D


    Vi fick alltid sira till risgrynsgröten. Även till julgröten!
    Bor på en ö på västkusten det kanske är vanligare men sirap på öar...

  • Lena 15 juli 2008

    Mese och ost på en tekaka kanon gott.:p

  • UllaC 15 juli 2008

    Jag köper ofta gräddstuvad oxpytt eller Klyftpotatis med rotfrukter. Till det steker jag en fläskkotlett eller oxå Findus Delikatessköttbullar och prinskorv. Väldigt behändigt när man har bråttom och är hungrig och när man har jobbat länge och kommer hem sent. :p
    Hälsningar Ulla

  • Fiona 17 juli 2008

    Kom på att jag glömt skriva upp en av mina favoritfrukostar/kvällsmackor...
    Mjukt bröd med makrill i tomatsås toppat med rostad lök! (L)

  • nilami 17 juli 2008

    Skollunchen kan ju ibland bestå av rester och då kan udda, oväntade och goda kombinationer uppstå t.ex. fisk + "fisksås" + pannkakor.

    På mackor är det alltid gott med messmör, till det mesta, gurka eller tomat eller ost eller skinka och senap eller överbliven köttfärsbiff...

  • gottelina 17 juli 2008

    Rökt korv och marmelad på mackan(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.