Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda kombinationer och experiment

  • lennali 1 augusti 2008

    Stekt korv eller stekt ägg på en bit smörad tunnbröd (hårt tunnbröd). Låt gärna korven eller ägget vara varmt, så smälter smöret så där härligt.

  • Mammamu 1 augusti 2008

    Skiva banan över den varma havregrynsgröten och pudra kanel och ev. lite socker över. Mums!

  • misslena 1 augusti 2008

    Något hela min släkt äter är färsta jorgubbar, mjölk och krossat knäckebröd som man strör över. Det är jättegott och en frukost-favorit hemma hos oss. Har dock aldrig stött på någon annan som gör samma sak.

    :)

  • Dintan 19 augusti 2008

    Tycker den här tråden är underbar så därför puffar jag lite!

  • salsa 20 augusti 2008

    Skrivet av gottelina den 17 jul 2008

    Rökt korv och marmelad på mackan(Y)


    Hallonmarmelad, ååhh så gott och så länge sedan

  • salsa 20 augusti 2008

    Hårt bröd med kall skivad helst nypotatis, kaviar och finstrimlad purjolök(Y)

    Citerar Alex min då 5 årige son, "potatismos runt om, köttfärssås i mitten och bearnaisesås över och sen in i ugnen. Vi hade frysrensning:) Serveras fortfarande i bland.

  • martina63 22 augusti 2008

    Kom på en gammal grej: Pepparkakor med ädelost eller cambozola, speciellt perfekt till ett glas glögg!!!

  • moriconi 13 oktober 2008

    Favoriten som alltid pappa gav mig och systrarna som mellanmål när vi var små:
    Filmjölk med krossade pepparkakor i :)

  • ca70 13 oktober 2008

    Skrivet av Mammamu den 1 aug 2008

    Skiva banan över den varma havregrynsgröten och pudra kanel och ev. lite socker över. Mums!


    Eller skiva bananen över en tallrik med A-fil och pudra över kanel och ev socker... Sunt och gott! :)

  • justme67 13 oktober 2008

    Macka med ost och skivad kiwi. Det är smaskens till frukost!
    Har provat pepparkaka med en skiva falukorv på och det var faktiskt gott...!!
    Keso blandat med hackad tomat och Persilada (en supergod krydda). Mmmmm....slurp!!

  • emaxen 13 oktober 2008

    (L)

    Skrivet av ca70 den 8 jul 2008

    Skrivet av ca70 den 8 jul 2008

    Kaviar och ost på macka är godare än det låter :)


    Nej, det blev fel... Ostmacka med SENAP, menar jag! Var nog lite eftermiddagstrött nu...(H)




    (L)Håller med dig(L)
    Jag tycker att det smakar julskinka:D

  • Eery 13 oktober 2008

    stekt ägg till pannkakor.
    tjock nyponsoppa som tårtfyllning(Y) syrrans "recept"

  • kkmman 13 oktober 2008

    Skivad banan med rödlök o lite citronsaft på! Mumma.

    Eller varför inte tunt skivad äpple o rödlök med en vinegrett på.

  • Linlock 13 oktober 2008

    Skrivet av Adnil08 den 13 jul 2008

    En jättegod sommarsmörgås: Min faster Aina gjorde smörgåsar med tomatskivor och ringlade kaviar över... Det är så gott att det vattnas i munnen när jag tänker på det.

    Om man stekt pannkakor och inte vill ha nåt sött till som är det vanliga, så är det gott med stekt falukorv ELLER kaviar.

    Stark hårdost är gott till pannkakor också!

  • Helida 13 oktober 2008

    Har inte kollat igenom alla inlägg men här kommer mitt bidrag

    Macka med leverpastej och senap. Hela familjen tittar med fasa på mig men oj vad gott det är.

    Tomat med socker på. Nej, inget barnen vet att jag ibland stoppar i mig. Smakar som en god frukt.(Y)

  • lena_61 14 oktober 2008

    Ett gott köttfärsrecept.
    Gör en köttfärslimp (den ska vara fast) följ sen ett recept på porterstek men istället för nötsteken
    så småkoka köttfärslimpan i den goda såsgrunden. Grundreceptet på såsen finns att söka på
    i MK. Lycka till.(Y)

  • Angeli 14 oktober 2008

    Dadlar(L)Ägg
    Hackade dadlar som steks lätt, därefter knäcker du i några ägg och gör scrambled eggs röra. Blir så gott på frukost mackan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • babbs 16 oktober 2008

    Gräddfil blandad med hjortronsylt till varmrökt lax.:p

    Dela en fralla eller annat mindre frukostbröd, lägg på skivade tomater, hackad lök, salt, svartpeppar och ringla över lite god olivolja. Lägg över den andra halvan och njut. (Y)

  • annelieberggren 16 oktober 2008

    Skrivet av salsa den 20 aug 2008

    Hårt bröd med kall skivad helst nypotatis, kaviar och finstrimlad purjolök(Y)

    Citerar Alex min då 5 årige son, "potatismos runt om, köttfärssås i mitten och bearnaisesås över och sen in i ugnen. Vi hade frysrensning:) Serveras fortfarande i bland.






    MMM (Y) det är kanon

  • segerwitch 16 oktober 2008

    (L)Barnslig förtjust i vit formbröd med blåbärssylt och jordnötssmör(L)(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.