Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Godaste du vet?

  • frucaos 2 februari 2012

    Är rätt häpen över hur många som skriver kålpudding/dolmar ... visst är det gott, men godast? Kanske är fel på mina smaklökar ...

  • mar8jut 2 februari 2012

    Jag gjorde succé i lördags med plankstek, gjord på stekta fläskfiléskivor, förvälld grön sparris, omlindad med bacon, hel tomat och gott pot.mos. Mums!

    Hemkokt ärtsoppa är bara jättegott.

    Laxbitar i form i ugnen med sås på grädde, dill, vitt vin och stenbitsrom, serverad med pressad potatis är inte fel alls.

  • wildlife 2 februari 2012

    Paltbröd med fläsk, kålpudding, fläskpannkaka och köttfärslimpa med svampsås är nog mina absoluta favoriter tror jag... :)

    Kul att se att så många håller den gamla rediga husmanskosten så kärt... :)

  • akesyd 2 februari 2012

    Paltbröd med fläsk och vitsås är absoluta favoriten, fast älskar kålpudding ochså, men har faktiskt aldrig tillagat det själv än.

  • LillaJoh 2 februari 2012

    Jag som bor på en ö på Västkusten fiskar gärna skaldjur. Jag ÄLSKAR krabba! Helst när den är kokt på mitt eget framprövade recept som är ungefär så här:

    6 l. Vatten
    2,5 dl Salt
    2-3 msk Honung
    2-3 msk Äppelcidervinäger
    2 st Öl

    Varsågod!

  • Tingeling13 2 februari 2012

    Lasange och hemgjord pizza gräddad på baksten

  • Lenkan 2 februari 2012

    Oj vad svårt...en fin lasagne, kycklingsallad och tunna revbensspjäll tillhör favoriterna...men jag vet inte i vilken ordning...stekt fläsk med löksås och färskpotatis, grillspett, en bit blodig oxfilé med rostade rotsaker och kantarellsås, grillad karré med en enkel sallad ligger också i topp...och citronkyckling, ciabatta med vitlök-prosciutto-mozzarella grillad i ugnen, senapsgriljerad skinkstek...jag kan faktiskt inte välja!

    Men skulle jag välja vilket jag bara skulle få äta i ett år så tror jag att revbensspjällen med honungsgriljering vinner

  • Birgersdotter 2 februari 2012

    En perfekt kolgrillad bit nötkött med grillad tomat, grillad citron en god beasås samt krispig sallad.....lägg till det en varm sommarkväll, gärna vid ett solvarmt hav......Mmmmmm.....och just nu visar termometern - 26,5..... :s

  • LitenRos 2 februari 2012

    Jag saknar en gillaknapp här(Y)

  • btlq 2 februari 2012

    Jag gillar kålbulle som är stek över öppen eld i mycket flott.
    Ny halstrad abborre.
    En riktig gammaldags söndagsstek.
    Alla sorters skaldjur.. {mad-tongue}

  • boz1965 3 februari 2012

    Nåt som också är syndigt gott är smulpaj med äpplen och hemlagad vaniljsås. {eat}

  • helensen 3 februari 2012

    Min mammas palt, eller ö h t flera av hennes potatisrätter. Potatispannkaka och Rårakor (fast hennes rårakor är nog egentligen närmare raggmunkar).

    Kanske man tycker att det är extra gott eftersom det är omöjligt att laga det själv så att det smakar likadant?

  • mazzarinen 5 februari 2012

    Kyckling med ris och currysås eller korvstroganoff kanske. Även biff stroganoff. Skulle kunna äta korvstrognoff flera dagar i rad. Kanske inte världens lyxmat men jag älskar det :)
    Finns så mycket annat gott också, så det är svårt att välja. Det är alltid gott med en god köttbit och potatisgratäng också.

  • Hilmer54 5 februari 2012

    Bruna Bönor och stekt färskt sidfläsk.

  • Liindis 5 februari 2012

    Fam favvooo!!!
    Fjärilsmakaroner äkta smörslungade,
    med tunna sivor Oxfile Gorgonzolasås och Broccolie!
    Hittade på detta en dag!,
    När jag hadde fantasibrist!
    Bjudit på detta fler gånger,
    Stor hitt pröva!

  • Kingriver83 5 februari 2012

    Husmanskost...finns inget som slår det :)

  • Nusse 5 februari 2012

    Det godaste jag vet, är nybakta kanelbullar! MUMS!! Fast det sägs att man inte bör äta det till middag..även om jag nu struntat i det mååånga gånger!;)

  • boz1965 5 februari 2012

    Nusse: Det "sägs" så mycket, hehe. Man behöver inte lyssna på allt. ;)

  • Marre73 5 februari 2012

    Finns för mkt gott men som det känns nu o som var på tok för länge sedan: kålpudding,kåldolmar,kålsoppa med hårdmacka och ost som pålägg

  • mattant41 5 februari 2012

    GLASS, just nu Sia.s Hallon och saltlakrits

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.