Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillade Grönsaker?!?

  • Lua 11 april 2008

    Skall grilla i morgon, fläskfile, som jag marinerar i vitlöksmarinad.

    Tänkte även ha grönsaksspett med paprika,lök, champinjoner o soltorkade tomater.
    Hur och med vad skall jag marinera o förbereda dessa så att de inte bränns vid samtidigt som de ju förståss ska smaka gått...:D

    Olja, kryddor ,marinad???:p

    Tacksam för svar!!

  • anluk 11 april 2008

    Åh grilla, har inte haft grillpremiär ännu men läääääääääääääängtar...........Man kan ju grilla grönsaker i aluminiumfolie, men det blir kanske mer kokt än grillat?? Men gott är det.

  • ThomasP 11 april 2008

    Gör ett spett för varje grönsak så får man samma grilltider på hela spettet och så kan plocka från flera spett när man serverar//Mvh Thomas

  • Countrygirl 12 april 2008

    Jag tycker att det är svårt med grönsaksspett, att få grönsakerna goda. När jag grillar grönsaker gör jag det i långpanna i ugnen i stället. Något som gör det riktigt gott är att använda oljan från de soltorkade tomaterna. Det häller jag på grönsakerna innan jag sätter in i ugnen.

    När det är några minuter kvar lägger jag på kuber av chevre. Det går även bra med fetaost. Blir en riktig hit.

  • MatAnders 12 april 2008

    För 2 år sedan köpte jag en typ av korg med ett fint rutnät 30x20 cm som var mjuk och följsam och gjord av teflon material som var ämnad för grillen, fördelen med denna är att det inte bränner fast och suverän att grilla grönsaker (som bara snurrar fel på apettet eller trillar av) även fisk är suveränt bara vända med en stekspade. Nu undrar ni säkert vart jag köpte den? jo på Clas Ohlsson.(Y)

  • farmoringer 12 april 2008

    Skrivet av MatAnders den 12 apr 2008

    För 2 år sedan köpte jag en typ av korg med ett fint rutnät 30x20 cm som var mjuk och följsam och gjord av teflon material som var ämnad för grillen, fördelen med denna är att det inte bränner fast och suverän att grilla grönsaker (som bara snurrar fel på apettet eller trillar av) även fisk är suveränt bara vända med en stekspade. Nu undrar ni säkert vart jag köpte den? jo på Clas Ohlsson.(Y)


    En sorts korg? Du menar inte ett nät då som läggs på grillgallret?

  • Ernst76 12 april 2008

    Jag har något liknande som MatAnders, det är en teflonbelagd wok med en massa hål. Den är perfekt till att grilla grönsaker i, har inte testat att grilla något annat i den.
    Den är köpt på Åhlens.

  • farmoringer 12 april 2008

    Den har jag aldrig sett. Bara de här nätgallren, som jag tycker fungerar bra. Men det här måste jag spana efter också då förstår jag..

  • MatAnders 12 april 2008

    Skrivet av farmoringer den 12 apr 2008

    Skrivet av MatAnders den 12 apr 2008

    För 2 år sedan köpte jag en typ av korg med ett fint rutnät 30x20 cm som var mjuk och följsam och gjord av teflon material som var ämnad för grillen, fördelen med denna är att det inte bränner fast och suverän att grilla grönsaker (som bara snurrar fel på apettet eller trillar av) även fisk är suveränt bara vända med en stekspade. Nu undrar ni säkert vart jag köpte den? jo på Clas Ohlsson.(Y)


    En sorts korg? Du menar inte ett nät då som läggs på grillgallret?


    Jo en bättre beskrivning, tack

  • enAnnan 12 april 2008

    Jag grillar gärna och ofta grönsaker.
    Men de behöver ingen marinad. Bara lite flingsalt, annars smakar de ju precis som köttet.
    Jag vill ha grönsakssmak på mina
    :)

  • MatAnders 12 april 2008

    Skrivet av MatAnders den 12 apr 2008

    Skrivet av farmoringer den 12 apr 2008

    Skrivet av MatAnders den 12 apr 2008

    För 2 år sedan köpte jag en typ av korg med ett fint rutnät 30x20 cm som var mjuk och följsam och gjord av teflon material som var ämnad för grillen, fördelen med denna är att det inte bränner fast och suverän att grilla grönsaker (som bara snurrar fel på apettet eller trillar av) även fisk är suveränt bara vända med en stekspade. Nu undrar ni säkert vart jag köpte den? jo på Clas Ohlsson.(Y)


    En sorts korg? Du menar inte ett nät då som läggs på grillgallret?


    Jo en bättre beskrivning, tack


    Fast med 10 cm höga kanter perfekt för att slippa dessa halster som bränner fast när man grillar fisk.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.