Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grilltips 2009

  • EnsammaMamman 19 mars 2009

    Här är en jättegod efterrätt som även den görs på grillen.
    Grillade äpplen

  • farmormor 19 mars 2009

    Här kommer ett recept på en potatissallad som vi har haft till grillat i många år.
    Färskpotatissallad

  • lillawe 19 mars 2009

    Hjälp mig!!
    Jag tror nog att jag flyttar söderut... till ,nja trädgård, med anslutning till grönsaker.. ¨
    Med hälsning
    llilawe (Y)(L):D

  • anluk 20 mars 2009

    Åh va härligt att det snart är grillsäsong, även om man kan grilla året runt så är det ju bäst på sommaren när man kan sitta ute och njuta av alla dofter.
    Här kommer mina förslag:











    Något vi också grillar ofta här hemma är cevapcici (tradition som min svägerska från forna Jugoslavien tagit in i släkten). Vi köper bara vanlig färs och köper färdig kryddpåse från Fant. Mumsigt.

  • Disen 20 mars 2009

    Igår blev det lite grillning igen. Grillade lite olika sorters korvar. Mums!!:p
    Här kommer ännu ett tips!
    Majsgratäng i portionsformar

  • pinglan_76 20 mars 2009

    Mitt hetaste tips till sommarens grillning är att förkoka kycklingfile innan man lägger den på grillen. detta är speciellt bra då man gör grillspett då allt annat brukar hinna bli bränt innan kycklingen är klar :(
    Jag gör som så: tar en kastrull med vatten och buljong lägger ner kycklingfileerna och låter de koka upp, stäng av plattan och låt stå i 10-15 min i de varma vattnet.
    sen är kycklingen nästan klar och får samma gilltid som resten på spettet!

  • camillaf14 20 mars 2009

    Här kommer ett recept på en grillsås som är obligatorisk hemma hos oss när det grillas.
    Men ibland kan vi inte hålla oss ifrån den under vintern heller :)

    Grannfruns grillsås

  • Glitterfia 6 maj 2009

    Nu när grillningen har kommit igång i hela sverige antar jag:D
    Har ni provat något nytt som blev sådär fantastiskt lyckat?

  • Monika46 6 maj 2009

    Många goda såser till grillkvällen... Det är bara att välja ...:D

    7 goda såser till grillfesten

  • Monika46 6 maj 2009

    Här kommer mina förslag till en lyckad och god grillkväll... Välj något av dem eller bjud på alla, det är bara att njta av det goda så länge det varar... Bjud på Amerikansk potatisgratäng till dessa grillrätter, jag lovar att det blir dunder succé...(Y)(Y)

    Amerikansk potatisgratäng

    Grillmix med kött och potatisspett, samt het grillsås

    Grillade revbensspjäll med rosmaringlaze

    Grillade BBQ-hamburgare

  • berggrenskan 7 maj 2009

    Bidrar med mitt bästa grillrecept på lax. :) Har just lagt in receptet så jag hoppas det blir godkänt om någon vill spara det.:o
    Det här var det första vi la på grillen i år.:D
    Lättgravad halstrad laxkotlett

  • poffa 7 maj 2009

    Det har skrivits tidigare om bananer i den här tråden (tror jag) och det är en utmärkt grill-efterätt. Det finns en mängd olika mat-bananer mm. Men jag pratar om vanliga bananer.
    Själv brukar jag strax innan köttet mm är klart slänga på några bananer i utkanten på grillen, (skalade) inlindade i folie.

    Och när vi ätit klart är dom lagom grillade, då är det bara att öppna upp foliet och lägga på lite glass på dom varma bananerna. Ett enkelt sätt att utnyttja eftervärmen för en enkel liten dessert. :D

    Funkar också med färsk ananas och liknande. Bara att utnyttja sin fantasi.

  • stepp567 7 maj 2009

    Här har det blivit ett antal grillningstillfälle!!!!:p
    Helgrillad kassler i paket

  • The_mama97mia 17 maj 2009

    Puffar till tråden lite här för att jag vill berätta att jag grillat strömmingsflundror i halster idag, så himla gott o inget stekos... . La ihop flundror 2 o 2 med örtsalt, dill, persilja o lite vitlök, penslade med olja o sen ngn minut på var sida i halster. Ljuvligt.

  • MrsC 17 maj 2009

    Bakad vitlök

  • MrsC 17 maj 2009

    [recept]13377.[/recept]

  • MrsC 17 maj 2009

    Chilisås

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.