Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grilltips 2009

  • MrsC 17 maj 2009

    Chinese barbecued spareribs

  • MrsC 17 maj 2009

    Cornichoner

  • MrsC 17 maj 2009

    Feta och olivsås

  • MosterNettan 17 maj 2009

    Det kan ju ta lite tid att grilla. Dofterna från grillen retar aptiten och då kan det vara gott att snaska på nåt innan maten serveras.

    Gör en stor sats aioli, rosta skivor av pain riche på grillen och doppa i aiolin.

    Gör en sats med västerbottencreme; majonnäs, creme fraiche, riven västerbottenost, doppa bröd eller kex-sticks (kommer ju inte på namnet).

    Aioli och creme som blir över kan ju användas som tillbehör på matbordet.

    Smaskens!

  • MrsC 17 maj 2009

    Glaserad smålök

  • MrsC 17 maj 2009

    Gratinerad potatis

  • MrsC 17 maj 2009

  • MrsC 17 maj 2009

    Grillad färskpotatis

  • The_mama97mia 6 juli 2009

    *PUFF*
    Läste i ngn matttidning att Vattenmelon är toppen att frysa in i skivor o sen bara ta fram o äta som efterrätt o svalka efter det grillade, blir som sorbet eller grynig glass i konsistensen. Skall testas.
    Grilla mera!

  • Mellanbellan 6 juli 2009

    Tack mama97mia för tipset om vattenmelon. Det ska jag testa. Här kommer fler grilltips
    Grillade Chorizo- och färskpotatisspett
    Grillade grönsaksspett med kryddiga korvar

  • The_mama97mia 28 juli 2009

    Ikväll lägger jag majskolvar på grillen, jag förkokar dom inte, grillar med blad o blast o sen skalar man med grillvanten liksom....
    Det är gött...

  • The_mama97mia 14 augusti 2009

    Nektariner är billigt o toppengott nu - lägg dom på grillen o bjud med lite glass eller kesella vanilj till!!!!

  • Majainorr 14 augusti 2009

    Åh vilka grilltips... Blir ofta att man kör med den gamla vanliga grillmaten och tillbehören.
    Bidrar här med en sås som passar riktigt bra till grillat, speciellt till kyckling!
    Jordnötssås

  • josefink83 14 augusti 2009

    Jätte gott istället för potatis:

    Fetaostgratinerad fänkål.

    Dela fänkål i klyftor och koka mjuk i lättsaltat vatten i ca 15 min.
    Lägg iugnsfast form och smula över fetaost, rosmarin, salt och peppar.
    Gratinera i 10 min i 200 grader. (Y)

  • The_mama97mia 25 september 2009

    O så puffar vi lite här med - grilloset blir till röksignaler över hela landet.
    Jag tänder grillen ikväll för lite gröna experiment. Torr-rubbar entrecoteskivorna, penslar med glaze sen.
    Tror jag har lärt mig min ´Looftlighter nu, det funkar sååååååååå bra att tända på. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.