Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grisfötter

  • MrsC 11 november 2007

    Är det någon mer än jag och min bror som tycker om "inkokta grisfötter i gelé" En av julens höjdare tycker jag.
    Vad tycker Ni andra...hur många är det som har smakat denna delikatess?

  • ThomasP 11 november 2007

    Mmm det är så gott att jag fryser ner så jag har ett tag efter jul//Thomas

  • MrsC 11 november 2007

    Vad roligt...trodde vi var ett utdöende släkte :-)

  • matvraket 11 november 2007

    Oj, jag trodde inte at ngn åt grisfötter till jul längre. Jag är född och uppvuxen i bohuslän, och där är det inte vanligt. Jag tycker det ser lite äckligt ut, och speciellt på julbordet? Men, smaken är som baken; delad! :D Och tur är väl det???

  • ThomasP 11 november 2007

    Skrivet av mrsc51 den 11 nov 2007

    Är det någon mer än jag och min bror som tycker om "inkokta grisfötter i gelé" En av julens höjdare tycker jag.
    Vad tycker Ni andra...hur många är det som har smakat denna delikatess?


    Har ni dem i saltlake eller gele. Jag föredrar saltlake

  • MrsC 11 november 2007

    ...i dallrande gelé. Mums !

  • ThomasP 11 november 2007

    har ätit aladåb på grisfötter som var skitgod haha de har ju stått i skiten//Thomas

  • MrsC 11 november 2007

    ...och med inlagda rödbetor till. Det är sååå gott !
    Javisst är det tur att smaken är...:)

  • Jammas 11 november 2007

    ....barndomsminnen.Min morfar ÄLSKADE grisfötter i gelé.

  • Luna 12 november 2007

    Har faktiskt aldrig smakat grisfötter. Har inte funnits i vårt släkte på många många år.

  • evaldo 12 november 2007

    Lägg fötterna på bordet och njut. Ja så kan göra när man äter grisfötter.
    Grisfotsaladob t ex. Dallrig och fet, men god.
    Det blir inte av att äta grisfötter numera för ingen annan än jag äter tycker om det i familjen.

  • Lena 12 november 2007

    mmm grisfötter i gele är ju bara ett måste på julbordet(Y)

  • 28 november 2007

    Det är helt fantastiskt gott!!!!
    Fick tag på en låda kokta grisfötter, på Willys i Sundsvall, och avnjöt dessa i går kväll.
    Men vet du hur feta och hur mycket kalorier det finns i dessa
    godsaker?

  • Grytlappen 28 november 2007

    Äter gärna nassetassar! Bjöds en gång på dylika som var urbenade, hade kallnat under press för att till sist paneras. Serverades varma. Äter gärna sådana igen, men för lat att laga dem.

    Åt helvete me fett å kalorier – sådant bekymrar sig bara fegisar om!

  • mumsigt 28 november 2007

    :'(Min mans morfar älskade grisfötter.:o..så han är uppväxt med det.
    Men jag vet inte, jag tror inte att jag saknar det på julbordet(N)
    Men det jag vet, är att de inte är skitiga ,som man kunde tro.
    Förr kunde man köpa grisfötter i burk.
    Det är ju mest brosk och ben.
    Är det någon som gör ordning det på något annat sätt än med lagerblad o kryddor?

  • Okänd 28 november 2007

    Neeeej,inga grisfötter på mitt julbord.Vi har haft sommargrisar i många år tills för två år sedan och när vi slaktade matade vi vår halvtama räv med grisfötterna och han tyckte det var mums må ni tro.:)

  • mistralwind 28 november 2007

    Grytlappen, jag e med dej där!
    Skit i kalorierna, ät riktig mat, laga från grunden och skippa halvfabrikaten i största möjliga mån!
    Dra hellre ner på kalorierna från fabrikat, godis, socker och andra kemiskt framställda produkter!
    Då mår du bättre, det är det viktigaste!
    Så ät ni grisfötterna (skulle tippa på att det finns bra mycket mer på julbordet som är fetare än det iaf..) och må gott! om magen gör sig påmind i samvetet, ta en mindre skiva av fruktkakan till kaffet istället!

  • farmoringer 19 december 2007

    Jag ska då koka grisfötter till helgen för första gången i mitt liv. Plus att jag ska smaka på dom för första gången. Hmm, undras om det kan smaka gott??..:p

  • guggi47 19 december 2007

    Skrivet av mrsc51 den 11 nov 2007

    Är det någon mer än jag och min bror som tycker om "inkokta grisfötter i gelé" En av julens höjdare tycker jag.
    Vad tycker Ni andra...hur många är det som har smakat denna delikatess?

  • guggi47 19 december 2007

    Jag tycker också om grisfötter. Ska göra det till jul.
    Alltså som aladå.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.