Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grynkorv special.

  • Okänd 13 augusti 2009

    Finns det någon eller några som fortfarande lagar till grynkorv på det ena eller det andra viset?
    För det finns väl knappast någon som gör grynkorv hemma!
    Eller?
    Det finns ett gammalt recept som kallas för "Grynkorv special" är det någon mer än jag som har detta recept?
    Det handlar om gammal fin husmanskost, som tyvärr i många fall håller på att gå i graven.

  • recepthimmel 29 augusti 2009

    Jo, faktiskt! Det är ett tag sedan men jag gör en grynkorv efter ett recept min mamma hittade någon gång på 80-talet, Morfars västgötakorv. Den innehåller korngryn och är mycket god. Om du söker på internet på korven så kommer du till mitt recept.

  • babbs 30 augusti 2009

    Själv gör jag inte grynkorv längre men vi brukar äta ibland. Jag steker den och serverat med stekt ägg och stekt potatis och så naturligtvis heminlagda rödbetor. Är inte mycket för tillkrånglad och hopjoxad mat.

  • sikaal 30 augusti 2009

    Ja, vi gör grynkorv fortfarande. Det är min svärmors recept från hennes föräldrahem i Västergötland. (Hon var född 1919).
    Den enda ändringen vi gjort och som hon också gjorde, var att minska på korngrynen, det är ju inte så nödvändigt att spara på köttet i dagens läge.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.