Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Halloween mat

  • solvik207 14 augusti 2010

    Hej!

    Båda mina barn har redan förvarnat mig om att dom vill ha Halloween fest.
    Men då kommer frågan.
    Vad i hel... lagar man för mat som är läskig?
    Har fått tipps om grillkorv + lite snitt här och där. Efter det sätter på mandel på så det blir till fingrar .
    Men dricka (barn under 10år). Mera mat, efterätt....
    HJÄLP!
    Solvik

  • cawn 14 augusti 2010

    Jobbar på en förskola där vi brukar frysa vatten i en gummihandske och lägga i jordgubbssaft.Kanske inte tillräckligt läskigt för 10åringar?Andra tips är marängspöke och chokladbollspindlar(lakritssnöre till ben)Svart pasta med massa ketchupblod.

  • Mistys 14 augusti 2010

    Försök få tag på kolsyre is. Tror att AGA säljer. Effektfullt att lägga i en stor skål med bål. Det ryker riktigt kusligt av bålen utav isen>:D

  • sju 14 augusti 2010

    Cupcakes är ju tacksamma att dekorera. Jag har sett cupcakes som ser ut som utpetade ögonglober, med små häxor eller spindelnät på, som ser ut som pumpor... Bara fantasin sätter gränserna!

  • 7201 15 augusti 2010

    {party} Hej ! Jag har sparat ett recept här från MK på Hallowen Pasta(,hoppas att detta kan hälpa.)
    Kanske inte alla gillar saffran men man kan nog få såsen gul/orange på annat sätt..Halloween - Svart pasta med saffrans- och skaldjurssås VH Sussi/7201

  • 7201 15 augusti 2010

    {party} Ett annat tips ! Apelsinläsk (Zingo) i höga longdrinksglas och svarta sugrör....köp svarta små svarta plastspindlar att lägga i iskuber med vatten och frys in. Lägges i läsken vid servering.{party}
    Som duk kan man klippa upp stora svarta sopsäckar/plastpåsar..då kan dom söla som dom vill...
    {pumpkin}

  • Eery 15 augusti 2010

    färga isen med karamellfärg eller frys den i platshandskar så det blir "ishänder" i bålen
    sen vill jag tipsa om devilyns fina anrättning=)
    Kapten Blods ögon i blodsås

    gör en typisk pumpapaj och skär ut pumpagubben i skalet.
    ska fundera på mer ideer(L) Älskar Halloween

  • KimOfDrac 23 augusti 2010

    Halloweencupcakes

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.