Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hamburge tillbehör

  • Jilliii 14 januari 2012

    Vad vill ni ha för tillbehör till hemmagjorda hamburgare?

    Vi brukar ha: Hamburgedressing, grovt bröd, tomat, rödlök, gurka, sallad, ketchup/tomatpure, senap evt ost.

    Ibland potatisklyftor eller pommes.

    Skulle vilja variera lite...

  • sju 14 januari 2012

    Vi köper friscobröd (sånt som finns på Max) ibland, det är gott. Ibland har vi rostad lök istället för rå lök på burgaren också, men i övrigt ser våra hamburgare nog för det mesta ungefär ut som dina.

    Dock är det sällan vi göra pommes eller klyftpotatis till längre. Jag brukar göra morotsstavar och blomkålsbuketter med någon god dipsås till, vi tycker det blir både fräschare och godare.

  • Mistys 14 januari 2012

    Jag vill ha stekt bacon på mina och sonen vill alltid ha ett stekt ägg.....blir som parisare ungefär.

  • The_mama97mia 14 januari 2012

    Jag vill gärna ha cole slaw till!

  • pihal 14 januari 2012

    Jag brukar köpa creme fraiche paprika, chili och det istället för hamburgerdressing eller vanlig creme fraiche blandad med vitlök. Ibland har jag tacosås istället. Alltid hembakt bröd. En klick vitlöksmör ovanpå hamburgaren är också jättegott. Mos eller pommes till. Sallad, tomat, rå lök ev ost brukar vi också ha.

  • Amika 15 januari 2012

    Brukar ha samma som alla ni andra ovanför skriver. :)
    Fast ibland så har vi rostade rotsaker till eller hemgjorda tjocka strips, såna man får på krogen.
    Sedan brukar vi kunna variera med att dela en burkskinka (picnic bog) och steka på den och servera med räksallad och en stekt ananasring. Hur gott som helst! Sånt som serverades i gatukök tillsammans med kokt korv och köttbullar med mos, innan pizzan och hamburgaren kom hit. :)

  • Erajscha 15 januari 2012

    Vi brukar köra med grova bröd (eller max gi-bröd när vi hittar dem). vit hamburgedressing eller coleslaw, färsksaltad gurka, stekt lök och skivad tomat. Morotsstavar till.

  • Mistys 15 januari 2012

    Glömde skriva att vi alltid steker på hamburgerbröden också i smör på ena sidan så det blir frasigt. Absolut ett måste i en perfekt hamburgare.

  • boz1965 15 januari 2012

    Hamburgerdressing med tryck

  • Lenkan 15 januari 2012

    Jag brukar ha sallad, rå lök, cheddarost, ketchup, senap, saltgurka och vitlökscremefraiche

  • Vintra 17 januari 2012

    Hittar man sallad med stora tjocka/stadiga blad kan man använda det istället för bröd.
    Brukar oftast ha det vanilga till. Gör man hamburgaren själv från köttfärs kan det vara gott att smula ner fetaost. Gillar tzatziki också. ^^

  • Ellee 17 januari 2012

    bröd, hamburgare, ost, ketchup, stekt ägg, några gurkskivor, bröd

    åh vad sugen jag blev nu, får ta och göra någon dag! :)

  • irrevirre 17 januari 2012

    En majskolv med smör, flingsalt och svartpeppar bredvid är supergott :)

  • boz1965 17 januari 2012

    Räksallad enligt Mannerström

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.