Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Har ni några bra förslag på recept och goda såser till fisk?

  • Tulipanaros1 21 april 2011

    Brukar blanda i stenbitsrom i gräddfil eventuellt lite finhackad lök och dill.
    Gott till lax.

  • Gnurf 21 april 2011

    Standard bechamelsås som du smaksätter med citronpeppar (ev lite rivet citronskal), några hackade kokta ägg och hackad dill. Passar till de flesta firrar och livar upp vilken blåkveite som helst till oanade höjder...(Y)

  • Roggan 21 april 2011

    Detta är gott till fisk om du blandar i lite saffran.
    Roggans bästa grillsås

  • nova07 21 april 2011

    rör ihop turkisk youghurt eller creme fraiche tillsammamns med lite majonäs. tillsätt hackad rödlök, dill o ishavsrom, ev lite salt o peppar. smaka av

  • kristin1979 21 april 2011

    En variant jag gör ibland: Rör ihop en 2 dl creme freich (den feta varianten) med 2 msk hackad röd lök, 1 tsk sambal oelek, salt, peppar, paprikapulver, finhackad crab fish och lite rom. Toppa med dill och citron.

    Den andra varianten är med creme freich, en skvätt vitvinsvinäger, socker, salt, vitpeppar och jonnys senap, dill och citron.

  • amoz 21 april 2011

    Såsen som finns med på detta receptet är supergod och kan användas till vilken fisk som helst.

    Lax med örttäcke

  • kristin1979 21 april 2011

    LCHF- Kall sås till lax

  • Erajscha 21 april 2011

    När jag var liten fick vi sås till fiskpinnarna som var gjord på blå bands räksoppa men bara hälften av vätskan. Jag minns såsen som mycket god.

  • flottas 22 april 2011

    2 dl Creme Fraiche
    2 msk Senap
    Lite salt
    1 tsk strösocker
    Citronpeppar
    Finhackad dill

  • sussisus 22 april 2011

    Mixa 2 dl creme fraiche med fryst dill, persilja och gräslök, ha i ca 1 tsk salt och kanske ½ msk majonnäs. Kan även ha lite vitlökspulver i också.

  • 7201 22 april 2011

    Måste testas......SUUUPERGOOOD.{eat}
    Använd gärna räkor i lag då dessa är saltare och låt röran stå och dra i kyl i 1 dygn.Godaste romsåsen till fisk eller bakad potatis
    LYCKA TILL !!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.