Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hel kyckling i ugn

  • madamebitter 13 november 2010

    Någon som har ett bra recept på hel kyckling i ugn, vad man kan fylla den med alt. krydda den med? Vad ska man servera till den? Ris, potatisgratäng?

  • MatAnders 13 november 2010

    Låt den gärna ligga några timmar i en god marinad som du gillar men gärna något med mycket pressad citron,soja,paprikapulver,salt och peppar och vitlök sedan är det bara att krydda och pensla på med marinaden lite då och då så brukar det bli saftigt och smakrikt.

  • The_mama97mia 13 november 2010

    Solgul kyckling

    Dety här är jättegott och blir saftigt. GÅr bra med ris men potatis är toppen till, klyftpotatis eller kokt pressad.

  • soccermum 13 november 2010

    Har du lergryta så rekommenderar jag dej att tillaga hel kyckling i den! Saftigare får man leta efter :)

  • Mistys 13 november 2010

    Jag gör min i stekpåse. Kryddar efter säsong ( mycket färskt på sommaren ) i med morötter, lök mm i samma påse. In i kall ugn 1 timme 225 grader. Gör sås på skyn som blir med hjälp av en grädde. Klyftpotatis eller hasselback till ev lite gelé MUMS!

  • Cassiopeya 13 november 2010

    Sist jag gjorde hel kyckling i ugn fyllde jag den med citronklyftor, färsk timjan, citronmeliss och salvia (kryddor från egen täppa\o.). Sedan penslade jag den med en marinad och pepprade med fyra sorters peppar. Supergott! Skyn blev super och med lite grädde, en skvätt rödvin, kryddor och buljong vart det en supergod sås. (L)

  • MosterNettan 13 november 2010

    Skrivet av soccermum den 13 nov 2010

    Har du lergryta så rekommenderar jag dej att tillaga hel kyckling i den! Saftigare får man leta efter :)


    Jag gör också i lergryta, oftast iaf. Ibland använder jag örtkryddor och vitlök, ibland currykryddar jag och ibland använder jag CajP grillolja original.

    Enkelt och som Soccermum säger - saftig!

  • cawn 13 november 2010

    Jag gör alltid Jamie-kyckling när jag gör hel kyckling.Jamie Oliver alltså.Gör ett smör med rivet citronskal,timjan,rökt skinka o scharlottenlök.Tryck in under skinnet och massera in ovanpå(kladdigt som tusan blir det)Tryck in delad citron i kycklingen och kör in i ugnen.Det blir såååå mumsigt!

  • Roggan 13 november 2010

    Detta recept brukar gå hem...
    Tunisisk kyckling

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.