Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Herrmiddag för 3.......

  • tyom 13 november 2010

    Hmm..har kört fast alldeles. Behöver tips på en 3-rätters middag. Helst ska så mycket som möjligt kunna göras klart i förväg. Hoppas på många bra o goda tips....

  • Brunis58 13 november 2010

    Mitt förslag är;
    Förrätt: Avokacoröra med räkor på toast
    Varmrätt: Kyckling med bacon & purjolökssås (min mans favoriträtt)
    Dessert: Gino

  • Mistys 13 november 2010

    Mitt förslag är : En kall avocadosoppa med räkor och vitlök till förrätt
    Lisas falska fläskfilé fast med riktig filé
    Samt frusen dajmtårta till efterrätt.

    Allt görs i förväg. Recept finns på Mk

  • Peter_Stompare 13 november 2010

    Skrivet av tyom den 13 nov 2010

    Hmm..har kört fast alldeles. Behöver tips på en 3-rätters middag. Helst ska så mycket som möjligt kunna göras klart i förväg. Hoppas på många bra o goda tips....


    Förrätt: toast med chevre

    Varmrätt: Haxe med surkål och ev knödel och skysås. (Ta inte receptet på haxe här från Matklubben, googla efter Edward Bloms variant som är helt perfekt.

    Efterrätt: något lätt tex sorbet

  • tyom 13 november 2010

    Tackar för tipsen....hoppas på fler...måste googla på Haxe nu ;)

  • zorbaz 13 november 2010

    Förrätt: paprikasoppa med toast och kycklingspett
    Varmrätt: klyftpotatis, en rejäl köttbit och champangesås
    Efterrätt: frukt med vitchokladcremefraîche

    Champangesås, paprikasoppan och vitchokladcremefraîchen vet jag finns här på matklubben. Om du vill ha bättre recept på någonting av det så är det bara att höra av sig. Det mesta går att göra i förväg allt är superlätt och blir kanonbra. =)

  • boz1965 13 november 2010

    NEJ, NEJ, NEJ!

    En herrmiddag ska bestå av manliga rätter:

    Välkomstdrink: Pajala Sunrise (fyll ett 33cl's glas med hembränt och garnera med en skiva falukorv på glaskanten)

    Förrätt: Finsk sommarsoppa (Koskenkorva i en djup, blommig tallrik - ätes med sked)

    Huvudrätt: Helgrillad oxe med whiskysås (skit i köttet och såsen, du har ju redan ätit falukorv. Det räcker med bara whisky)

    Dessert: Ölsorbet (släng in några burkar Arboga 10,2 i frysen en timme och servera i coupeglas)

    Kvällsdrink: Arjeplogschampagne (kör en flaska hembränt i Sodastreamen)

  • MatAnders 13 november 2010

    Till förrätt
    En god röra med rökt ren och majonäs,rödlök och gräddfil på kavring eller annat grovt bröd med en dillkvist på.

    Huvudrätt

    En mustig god gulash gryta

    Till efterrätt

    Hmm inte min starka sida passar här....

  • kattgnag 13 november 2010

    Skrivet av boz1965 den 13 nov 2010

    NEJ, NEJ, NEJ!

    En herrmiddag ska bestå av manliga rätter:

    Välkomstdrink: Pajala Sunrise (fyll ett 33cl's glas med hembränt och garnera med en skiva falukorv på glaskanten)

    Förrätt: Finsk sommarsoppa (Koskenkorva i en djup, blommig tallrik - ätes med sked)

    Huvudrätt: Helgrillad oxe med whiskysås (skit i köttet och såsen, du har ju redan ätit falukorv. Det räcker med bara whisky)

    Dessert: Ölsorbet (släng in några burkar Arboga 10,2 i frysen en timme och servera i coupeglas)

    Kvällsdrink: Arjeplogschampagne (kör en flaska hembränt i Sodastreamen)




    Hahahahahahaha!!! Heja dig! Hahaha!

  • Cassiopeya 14 november 2010

    Kolla in min matsedel och det vi åt igår (lördag). Var mycket uppskattat av de tre män som var på besök! Lite jobb är det med lövbiffen, men så himla gott! Och mätt blir man, räcker med en lövbiff var:)

    Förrätt skulle jag gjort en skagentoast.

    Vad sägs om chokladmousse med någon slags likör i till efterrätt?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.