Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hittar inte receptet

  • eviga74 1 mars 2010

    Jag åt för ett tag sen nåt jag aldrig ätit förut men som jag skulle vilja prova göra själv. Det var potaits som var kokt med vitt vin å som sen hade pressats å som sen gjordes till en rulle (tsm med ägg + kryddor) som skulle skäras å sen stekas. Fast först skulle den stå kallt en liten stund. De var alltså nästan som potatiskroketter. Men jag hittar inget recept på detta. Nån som har lust att hjälpa mig?? :)


    Tack på förhand!!!

  • Bumbis 1 mars 2010

    Sök på potatisrulle och du får upp lite olika. Dom är inte kokta i vin men det är ju bara och ändra. Nu får du lite tips på hur du kan göra iallafall.

  • The_mama97mia 1 mars 2010

    Låter som en variant på gnocchi.

  • eviga74 1 mars 2010

    Skrivet av mama97mia den 1 mar 2010

    Låter som en variant på gnocchi.


    Ja, fast dom stekar man väl inte eller?

  • The_mama97mia 1 mars 2010

    nej, tänkte inte på det... :)

  • Okänd 1 mars 2010

    Skrivet av eviga74 den 1 mar 2010

    Jag åt för ett tag sen nåt jag aldrig ätit förut men som jag skulle vilja prova göra själv. Det var potaits som var kokt med vitt vin å som sen hade pressats å som sen gjordes till en rulle (tsm med ägg + kryddor) som skulle skäras å sen stekas. Fast först skulle den stå kallt en liten stund. De var alltså nästan som potatiskroketter. Men jag hittar inget recept på detta. Nån som har lust att hjälpa mig?? :)


    Tack på förhand!!!

    Var det någon fyllning i rullen, eller var den bara kompakt?

  • eviga74 2 mars 2010

    Skrivet av danniella den 1 mar 2010

    Var det någon fyllning i rullen, eller var den bara kompakt?

    Nej, de var ingen fyllning i denna rulle. Men sååååå god!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.