Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp!!

  • jessicaalm 4 november 2007

    Snälla finns det någon son kan komma på et nytt recept på pannkakor. Det är min dotter som ska komma på olika förslag vad man ska ha i. Det ska inte vara efterätt, det sak vara middag. snälla kom på några saker man kan ha i. :'(:'(

  • Chocolate 4 november 2007

    Jag har hört att somliga har havregryn i sin pankakssmet. Själv gör jag gärna pannkakor på havremjölk eller den färdiga pannkakssmeten från Oatly. När jag var liten hade mamma i rivna morötter i pannkakssmeten. Spenat kan man ha i också.

  • Jessika 5 november 2007

    Spenat eller riven morrot är gott i. Lika så lite riven lök (funkar även i våfflor). Fläskpannkaka i tunn variant. Färspannkaka med brynt köttfärs i och lite riven ost på.

    Det är också jättegott att göra pannkakor på kokosmjölk istället för på vanlig mjölk, men det är gränsfall om man ska äta det som dessert eller vanlig middag. Hur som helst så är det jättegott dessutom är det laktosfritt.:)

  • Edla64 5 november 2007

    Min dotter brukar ha i lite kardemumma i smeten, har inte provat själv men hon säger att det är supergott.

  • 5 november 2007

    Bacontärningar blir ju matigt och gott.

  • jessicaalm 5 november 2007

    tack för alla svar vi får prova någa styckn och se hur det smakar :p

  • evaldo 5 november 2007

    FÄRSFYLLDA CRÉPES
    Ca 10 st


    PANNKAKSSMET:
    13/4 dl mjöl
    2 krm salt
    3 dl mjölk
    3 ägg
    3 msk smör
    FYLLNING:
    500 g köttfärs
    Olja till stekning
    ½ skivad purjolök
    Färska champinjoner
    Salt
    Peppar
    2 tomater i tärningar
    2-3 msk hackade blandade örter ( timjan, basilika, oregano )
    3 msk grädde
    Riven ost

    Sätt ugnen på 225 o.
    Häll upp vetemjöl och salt i en bunke och tillsätt ca hälften av mjölet och vispa till en jämn smet.
    Tillsätt lätt vispade ägg och resterande mjölk i smeten.
    Smält smör och blanda och blanda ner.
    Stek pannkakorna och stapla dem ovanpå varandra.
    Stek färsen grynig med purjolök och tillsätt champinjonerna.
    Krydda väl med salt och peppar.
    Rör ner tomathack, örter och grädde.
    Låt alltsammans puttra ihop till en röra.
    Fördela fyllningen på pannkakorna och rulla ihop.
    Lägg dem på ett ugnssäkert fat och strö över ost och klyftade tomater.
    Gratinera högst upp i ugnen 5-8 minuter.

  • kattis63 5 november 2007

    Jag tänkte också på crepes. Jag brukar göra på fullkorn special och sätta i vetekli och linfrön, det beror på vad jag har hemma. Det känns lite matigare o nyttigare. Eller fläskpannkaka det är matigt.:)

  • evaldo 6 november 2007

    Skrivet av Kattis63 den 5 nov 2007

    Jag tänkte också på crepes. Jag brukar göra på fullkorn special och sätta i vetekli och linfrön, det beror på vad jag har hemma. Det känns lite matigare o nyttigare. Eller fläskpannkaka det är matigt.:)

    Jag brukar göra den så kallade Amerikanska pannkakan i ugn. Vanlig fläskpannkaka, men tillsatt brynt lök, det tyckar jag blir gott. Men man kan tillsätta nästan vad som helst, det man tycker om.

  • morgana 6 november 2007

    Ha i vitlök, lök och ost i smeten (L):p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.