Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp!!!!

  • kajsa36 18 juni 2008

    När det gäller att laga mat här hemma så är jag en periodare...Ibland kan jag stå flera timmar och fixa i köket och tycker att det är jätte kul...jag har massor av förslag på vad jag ska/kan laga (min man älskar när jag är så)
    Men så ibland känns det bara som ett nödvändigt ont...vill inte stå vid den varma spisen....(är inne i den perioden nu)(N)
    Jo det jag skulle vilja ha hjälp med är:
    snabba och lättlagade maträtts förslag...(Y)
    maträtter som inte kräver så mycket av en...
    det som jag gör här hemma då är:
    köttbullar / mos
    pytt i panna
    lappkojs
    hamburgare
    pasta
    och vi är så trötta på det..
    Så hjälp mig!!!

  • matnjutaren 18 juni 2008

    Matiga sallader är ju perfekt årstid till! :D Finns en massa fina recept härinne! (L)(Y)(Y)

  • hansdotter 18 juni 2008

    Pitabröd går att fylla med det mesta!

    Ugnspannkaka med olika fyllningar, tex skinka, ost. Lagar sig ju så gott som självt(Y)

    Wraps till lunch funkar bra.

    Varma smörgåsar med gott bröd, pålägg och en sallad till.

    Soppa. Kelda tomatsoppa är jättegod. Strö några basilika blad över och smula ner lite fetaost så är det klart(Y)

    Å sen finns det ju väldigt många trevliga restauranger att ta till ibland under semestern...:p

  • SaraW 18 juni 2008

    Jag tycker ofta att fisk är ganska snabblagat. Lax och gös kan man variera hur mycket som helst och är ju dessutom nyttigt.
    Ugnsrostade grönsaker tar lite tid, men däremot inte särskilt många insatser utöver hacka, krydda och ibland röra om. Kan också varieras i det oändliga och serveras till det mesta.
    Dessutom kan man när väl lusten faller på, laga dubbel sats av maten och frysa in. Underbart att ta till de dagar då man bara inte orkar laga mat.

  • Amika 18 juni 2008

    Bombay Wrap
    Farmor Vivis våfflor
    Kesoröra
    Kikärtssallad
    Kladdig pastasallad
    Malins goda köttfärs med ris.
    Pasta med marinerade räkor.
    Wraps med kyckling och chorizo
    Taco tårta
    Tacogratäng

    Där har du några av mina recept som är lättlagade. :)
    Sen det som hör sommaren till som är mest lättlagat av allt... Grilla. :) Enklare och mer snabblagat kan det inte bli, bara slänga på grillen och vända någon gång. Servera med kladdiga och goda röror. :)

  • MammaIrene 18 juni 2008

    Vet vad du menar, det är lätta att fastna i en del maträtter....

    Vi har ofta fiskbullar på burk som jag reder med 4 1/2 dl mjölk o 3 msk mjöl, lite salt, vitpeppar, persilja o gräslök.
    Detta är jättegott att ha till färkpotatis, ris eller coscos o kokta morötter!

    Stekt riven lök, potatis och ägg som man blandar till en slags rösti är också gott, tillsätt även salt..
    Inkokt lax är super gott o är så lätt att laga,servera med snabbmos eller rotmos...

  • stjarngossen 1 juli 2008

    Skrivet av kajsa36 den 18 jun 2008

    När det gäller att laga mat här hemma så är jag en periodare...Ibland kan jag stå flera timmar och fixa i köket och tycker att det är jätte kul...jag har massor av förslag på vad jag ska/kan laga (min man älskar när jag är så)
    Men så ibland känns det bara som ett nödvändigt ont...vill inte stå vid den varma spisen....(är inne i den perioden nu)(N)
    Jo det jag skulle vilja ha hjälp med är:
    snabba och lättlagade maträtts förslag...(Y)
    maträtter som inte kräver så mycket av en...
    det som jag gör här hemma då är:
    köttbullar / mos
    pytt i panna
    lappkojs
    hamburgare
    pasta
    och vi är så trötta på det..
    Så hjälp mig!!!

  • stjarngossen 1 juli 2008

    (Y)hej på dig kan själv få lite ide torka,här kommer ett enkel mat rätt som passar sommaren.
    färskpotais koka upp vattnet i med dill slt, rengör potatis i vart vatten koka 12 min så den inte blir vattnig (beror på sorlek hur länge ) viktig att lägga i potatis i kokande vatten!!
    skinka på brk inte picnicbog!! så till de godaste,2dl vispgrädde vispa hårt tillsätt majonäs efter smak salt tillsätt ärtor o morötter kokta väl avrunnena, servera o njut :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.