Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hopplösa kategoriseringar eller svårt att kategorisera?

  • kristin1979 26 februari 2012

    När jag söker "husmanskost" får jag upp tacos, pizza och allsköns recept. Är det fel på kategoriseringen eller har vi olika uppfattningar om vad t.ex. husmanskost är?
    I övrigt älskar jag vad mk ger mig i vardagen; tips, idéer och enkel shoppinglista....
    Men detta stör mig lite... Lägger man in många kategorier för att få mer poäng??

  • boz1965 26 februari 2012

    Före 1/6 2008 fanns det bara liten eller ingen moderering av recepten och då kunde folk lägga in sina recept i vilka kategorier de ville utan att nån reagerade på det. Numera kollar vi upp det och bockar av det som inte passar in. Men märk också väl att det inte står någonstans att det är just _svensk_ husmanskost som avses med kategorin. Alla länder har sin egen husmanskost, så det är en mycket bred kategori.

  • kristin1979 27 februari 2012

    aha, ja okej då fattar jag varför man får upp så mkt i den kategorin ... :-)

  • Heidikaarina 27 februari 2012

    Vad gör man med poängen man samlar? Jag veet, kanske fel kategori att fråga i men! =D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.