Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hur mycket..?? potatissallad...

  • sessa79 16 januari 2011

    hej, undrar ungefär hur många kilo potatissallad man kan behöva till en buffe.. vi kommer vara 40 personer..

  • Gillsan 16 januari 2011

    Hej! Om där finns mer än tre rätter på buffen brukar man räkna 100 - 150 gram potatissallad per person så där går max4- 5 kg :)

  • sessa79 16 januari 2011

    vi kommer ha kall skuren buffe ..kommer finnas kycklinfile, fläskfile, kassler, kycklingspett, o massa frukt o bröd osv..

  • sessa79 18 januari 2011

    hm.. fråga i en butik där man kan få köpa kallskuren exotisk bricka o potatssallad till.. de räknade ut att det skulle gå åt 12 kilo potatissallad..

  • Bumbis 18 januari 2011

    Oj vad dom vill sälja. Man räknar ca 200 g per person alltså 5 pers/kg om man har kött eller fisk till. Nu har du ju flera sorter så jag tror som tidigare skrivare att räkna med max 150 g. Jag lovar att du kommer att få över iallafall.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.