Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ofta äter ni korv?

  • Gunn57 29 februari 2008

    Korv äter vi ca 1 gång i månaden:)

  • Aspholme 29 februari 2008

    Flera ggr. i veckan. Då vi i Norrland har sveriges bästa Falukorvar. Visste ni att Jokkmokks Falukorv innehåller 73 % kött. Dom mal ner Entrecoté i smeten.

  • linkenhimle 29 februari 2008

    Vi äter sällan korv...blir inte så ofta bara.
    Det är ju inte så bra att äta, vi försöker hålla oss till det nytigaste...
    Kanske några gånger i månaden!

  • farsan 29 februari 2008

    (L)
    Vi, 2 glada pensionärer, älskar korv
    Går att variera i all oändlighet
    Stuvad spenat, PRINSKORV
    Potatismos, HELSTEKT FALUKORV
    Potatismos, BACONINLINDAD VARMKORV
    Stuvad potatis, ISTERBAND
    Kokt potatis, KORVGRYTA MED ROTFRUKTER
    Ris, KORV STROGANOFF
    Stuvade makaroner, FALUKORV

    Några förslag!!!!(Y)

  • The_mama97mia 29 februari 2008

    börjar bli hungrig o inser att korv är suveränt när vi börjar grillsäsongen, eller hur? En tjock grillkorv skårad för att det ska bli lättare att bita av.... I gott korvbröd med önskade tillbehör. Medan vi väntar på att själva paradrätten blir klar....
    Men då är det säsongsbetonat alltså, o ungarna kan visst ta en grillad men är kräsna på olika sorter. Helst ska det vara Lithells korv som vi köpter direkt från butiken vid fabriken....

  • Hewlwtt 29 februari 2008

    Jag kan inte svara för barnfamiljerna, vi är två vuxna som
    bara älskar korv i alla former. Det finns ingen gräns för vad
    man kan hitta på med falukorv t.ex. Finns bara fantasin så kan man gör en snabb "festmåltid" redan på måndagen.
    Här hos oss blir det mycket korv, säkert 3-4ggr i veckan. Snabbt, enkelt och gott.

  • mistralwind 29 februari 2008

    ÄÄÄäälskar korv!! (Y)
    Min sambo är dock inte riktigt lika imponerad, men när jag får bestämma, vilket jag får rätt ofta eftersom sambon inte gillar att laga mat, så blir det korv lite för ofta...
    Men som alla korvdiggare ovan sagt, det går snabbt och enkelt och går att variera mkt!

    Vi brukar käka falukorv på mackor med, med lite senap ovanpå! =) mumma!

    Men näe, tyvärrr så är det ju inte det nyttigaste här i världen. Tycker att mycket falukorv man köper numera har blivit konstig i konsistensen, tror att de har mycket mer potatisstärkelse nu. Menar, korven fastnar ibland i pannan.... det brukade den inte göra förut, inte ens om den stektes utan matfett. lustigt...

  • aolof78 29 februari 2008

    1 gång i veckan, oftast när det är brist på tid och inspiration... Antingen som korv i ugn, med ost och äpple, eller korv stroganoff. Blir bra matlådor.....

  • aolof78 29 februari 2008

    1 gång i veckan, oftast när det är brist på tid och inspiration... Antingen som korv i ugn, med ost och äpple, eller korv stroganoff. Blir bra matlådor.....

  • farmoringer 29 februari 2008

    korv blir det ca 1 gång i veckan. men det varierar på falukorv. köttkorv. kryddkorv och en massa andra korvar...Korv är gott...(Y)

  • Kaneta 1 mars 2008

    Började äta korv förra året efter många års uppehåll. Jag fick äckel känslor av att bara se en falukorv men kände att jag var tvungen att pröva (barnens kompisar tyckte att vi var konstiga som inte åt falukorv). Prövade falukorv i ugn och efter det är jag fast. Det var ju hur gott som helst ! Så nu blir det falukorv i ugn med potatismos minst 1 gång i månaden.

  • kattis63 1 mars 2008

    Skrivet av Aspholme den 29 feb 2008

    Flera ggr. i veckan. Då vi i Norrland har sveriges bästa Falukorvar. Visste ni att Jokkmokks Falukorv innehåller 73 % kött. Dom mal ner Entrecoté i smeten.


    Jokkmokkskorven är såååå god(L) Betalar gärna lite mer för den än annan korv.

  • Lovis 1 mars 2008

    Korv äter vi ganska ofta i vår familj också. Det blir så, tror jag när man har barn.
    Ett tips är att köpa nyckelhålsmärkt korv så blir det lite nyttigare.

  • styvan 1 mars 2008

    Nästan aldrig...möjligen blir det en köpt varm korv någon gång då och då!!:p

  • Lena 1 mars 2008

    Det kan bli en par gånger i veckan...:p

  • Gnagett 1 mars 2008

    2-3 gånger per månad äter vi nog korv, oftast mager falukorv. Var i Funäsdalen i höstas och där fanns en lokal (tror jag) tillverkare av falukorv som var så god, så god. Måste nästan åka dit igen bara för att äta korven! Annars är ju parisare en sort jag aldrig får äta numera som västkustbo. Den kan jag längta efter.

  • Gnagett 1 mars 2008

    2-3 gånger i veckan äter vi korv, oftast mager falukorv. Var i Funäsdalen i höstas och hittade en falukorv (lokal tillverkare tror jag) som var verkligen god. Annars är ju parisare gott, den kan jag längta efter som västkustbo.

  • epi 1 mars 2008

    (Y) Det finns massor av sätt att äta korv på så Tisdagar och en gång på helgen kanske. Vi har schema på middag för en månad fram över. På helgen måste man planera lunch.
    Så korv(Y)

  • Gnagett 1 mars 2008

    ja nu kan väl ingen missa detta eftersom jag skrivit det 2 gånger:)

  • tantdrake 1 mars 2008

    (Y) ser att det finns fler Jokkmokks Korv- fans......(L) en stor bit rå till ett glas mjölk, stekt med kokt potatis och morotsstuvning, ugnsstekt med ostskivor och diverse smaksättare emellan skivorna, i Stroganoffen med ris till, som korvsoppa med massor av potatis och morötter.....suck.....måste in till stan och få mej en ring korv :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.