Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ofta äter ni korv?

  • zudette 2 juli 2008

    Korv är vår livlina i vardagen och går ju att variera i det oändliga - men hos oss är faktisk favoriten stuvade makaroner och stekt korv i tärningar!!!! - Observera TÄRNINGAR - det är viktigt!!!!(Y)(Y)(Y)
    Annars brukar jag sätta korv på pizzan likaväl som jag gör en god Strognoff ibland!

    När det gäller korvmärken har jag varit en trogen SCAN-köpare men numer köper vi den aldrig utan går bara på det våra loka producenter i Norrbotten erbjuder - och de är de godaste!!!!

  • marwis 2 juli 2008

    Ja, meningen om korv är olika! Själv är jag gift med en man som skulle kunna leva å enbart korv. En burk Bullens är en stående farsdagspresent från barnen! Vi äter inte så ofta korv numera, men när vi gör det väljer jag korv med högt köttinnehåll. En av mina favoriträtter ända sen jag var barn är stekt falikorv med lingonsylt. Mums det vattnas i munnen när jag tänker på det, får nog ta det till middag imorgon:p
    Vi har nog mer fastnat i köttfärsträsket till vardags, och vad köttfärsen innehåller vet man ju inte riktigt heller.......

  • evaldo 2 juli 2008

    Högst en gång i veckan. Det beror på, ibland oftare och ibland mer sällan.

  • irrevirre 2 juli 2008

    Högst en gång i månaden och då brukar det vara falukorv eller Bratwurst. Endast namnskyddad korv och aldrig någon med köttbiprodukter.

  • MammaIrene 2 juli 2008

    Vi äter väl korv här 1-2 ggr i veckan (2 gånger blir det om vi grillar)

    Barnen hade nog gärna ätit det mer, men jag tror på ordentligt lagad mat i så stor utsräckning som möjligt, dock går det ju att få till korvmåltiden så att den blir bättre också, tex med kokt potatis o stuvade morötter, det gillar både jag o barnen.......

    Sedan, korvstroganof kan man slänga i lite av varje i, jag brukar lägga rivna morötter, majs o paprika, o då blir det ju också nyttigare,..
    Vi har också börjat med den här kycklingkorven, inbillar mig att den skall vara nyttigare...:p

  • nilami 2 juli 2008

    Jag ar just nu i England och har e korv natt helt annat an hemma! Korven vi ater gors direkt av byns slaktare och ar jattegod - inte alls som hemma men jattegod! Vi ater den till frukost dessutom! :D

  • irrevirre 2 juli 2008

    Skrivet av nilami den 2 jul 2008

    Jag ar just nu i England och har e korv natt helt annat an hemma! Korven vi ater gors direkt av byns slaktare och ar jattegod - inte alls som hemma men jattegod! Vi ater den till frukost dessutom! :D


    Äter du den med vita bönor på riktigt engelskt vis?

  • majamia 2 juli 2008

    vi äter gärna stark korv med hög kötthalt men det blir nog max 1 gång varannan vecka och falukorv högst 1 gång /mån. :D Det finns mycket bra korv att välja mellan, köper aldrig hotdogs!

  • Marre73 23 maj 2010

    Skrivet av delikat den 29 feb 2008

    Korv i ugn, korvsås, korvsoppa, korv-pytt....

    Hos oss har det blivit mycket korv på sistone, nästan för mycket. Den senaste tiden har vi säkert haft det 3-4 ggr/vecka. Men då det är så tacksam sort, snabbt att tillreda och barnen älskar det.

    Sitter här och undrar hur mycket korv alla andra äter. Är det vanligt att en barnfamilj har korv på menyn flera gånger per vecka?


    Tycker inte något vidare om korv, finns bättre mat.Men någon gång i bland dyker det upp på bordet även för mig.Guben min gör i princip bara korv åt barnen de gånger han lagar mat, tur det inte är så ofta.

  • Bumbis 24 maj 2010

    Jag har altid wienerkorv i frysen för snabba luncher men till middag är det inte ofta, kanppt en gång i månaden.

  • Lenkan 24 maj 2010

    Kanske en gång varannan vecka i snitt.
    Jag bara älskar prinskorv och stuvad spenat, det är favoriten!

  • boz1965 24 maj 2010

    Korv äter jag minst en gång i veckan. Jag väljer nästan bara korv med hög kötthalt. Skitkorvar med mer blodprotein och benmjöl än kött göre sig ej besvär.

  • 123Linnea 24 maj 2010

    Skitkorvar brukar vi inte träffa på i just köket, men...

    Vi grillar korv då och då. Prinskorv är ju gott, men det har vi oerhört sällan - på julen, typ. Falukorb handlar min man då och då , men jag är inte så förtjust.
    Så, på vinterhalvåret äter vi kanske det en gång varannan månad. På sommarn några gånger i månaden eller lite mer.

    Korv klingar lite dåligt i mina öron, och hemgjord har man väl inte sett skymten av...
    Men grynkorv gillar vi!

  • chrisq 24 maj 2010

    jag älskar korv o på sommaren blir det ofta att grilla vanliga o starka mums

  • jas65 24 maj 2010

    Korv är bra mat. Vilken maträtt kan man variera så som man kan med kör?
    Höfta på med körv för körv ä så gött
    Mvh
    Anders

  • evaldo 24 maj 2010

    För oss blir det korv i något slag 1-2 gånger i veckan.

  • sikaal 24 maj 2010

    Skrivet av 123Linnea den 24 maj 2010

    Skitkorvar brukar vi inte träffa på i just köket, men...

    Vi grillar korv då och då. Prinskorv är ju gott, men det har vi oerhört sällan - på julen, typ. Falukorv handlar min man då och då , men jag är inte så förtjust.
    Så, på vinterhalvåret äter vi kanske det en gång varannan månad. På sommarn några gånger i månaden eller lite mer.

    Korv klingar lite dåligt i mina öron, och hemgjord har man väl inte sett skymten av...
    Men grynkorv gillar vi!


    Jag behöver inte ens formulera något! :D Det stämmer precis som vi har det!

  • littlejohn 26 maj 2010

    En god falukorv med hög kötthalt går det göra mycket gott med, isterband medstuvad potatis är heller inte dumt. Här äter vi korv ca 4 gånger i månaden. Ska jag äta grillad korv ska det vara på pinne över öppen eld, sädär så den blir lite svart och bränd men de tillfällena har inte varit många de sista 25 åren.

  • asasto 26 maj 2010

    Jag äter korv kanske 10ggr/år och då brukar jag köpa finare korvar med mycket smak, rejäl kryddning och hög kötthalt, falukorv har jag nog inte ätit på 10år den är så mesig och smaklös.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.