Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Husvagnsmat

  • gummsen 29 april 2009

    Önskar tips om god och enkel mat att laga i husvagnen med 2 gasolplattor.

  • MatAnders 29 april 2009

    Jag brukar tipsa om karre i ris enkelt och gott en allt i allt rätt. Den finns bland mina recept. Annar kan ju fried rice vara lite festligt man tar vad man har hemma.(Y)

  • Erajscha 29 april 2009

    En smidig risrätt är också att koka riset i en burk köttsoppa. Det blir som en risotto typ.

    Annars pasta och någon matig sås?

    Chili con carne behöver man bara en gryta till...

    Enklare (och billigare) är amerikansk korvpanna

    Amerikansk korvpanna

  • anneli1989 29 april 2009

    jag gjorde en super enkel rätt igår,
    stekte kasslerbitar, lök, blomkål, curry i en gryta hällde sen över grädde läte de kokat tills blomkålen var mjuk. super gott! enkelt som satan. om man kör lchf då funakr dennna rätt.
    ha de så kul!

  • farmoringer 29 april 2009

    Här är en gammal tråd om det..

    http://www.matklubben.se/matprat/oenskelaadan_41/husvagnsmat_4330.html

    Har för mig att det finns en om båtmat också. Är ju ungefär samma sak..

  • redd 29 april 2009

    Ett generelt sommartips när det grillas mycket:

    Spara lite av köttet ifrån grillningen.

    Tärna i 5-7mm stora delar och ha i t.ex.
    Sallad (med t.ex. ris eller pasta i för att göra det matigare)
    Pastasås bestånde av grillolja, cremefrashe och detta köttet.

    Är köttet kraftigt marinerat vilket det ofta är när man grillar så räcker det med väldigt lite kött i 5-7mm stora bitar.

    Kan även rekomendera det som matlåda. Kall pasta, lite tärnat kött, lite grönsaker och t.ex. majs går fort att slänga ihop.

    Ett annat tips är att frysa det tärnade köttet till mindre grillvänliga årstider.

  • bernit 29 april 2009

    Fast varför skall man göra avkall på maten för att man är i husvagn eller båt ? - jag har seglat större delen av mitt liv men alltid ätit gott ombord. (fast ibland har man tagit till en stormgryta, alltiett), men det hör till undantagen

  • 123Linnea 30 april 2009

    När vi är ute och tältar (och alltså åker en del bil) tycker jag att hållbarheten på matvarorna är det krångligaste!

  • KastrUllis 21 maj 2009

    När vi är ute med husvagen så blir det mest grillat i alla möjliga varianter. Eller köttfärsröror , korvröror osv , pasta , ris och kokt potatis Men i år så ska det stoppas in en ugn i vårt gamla vrak!

    http://kastrullis.blogg.se

  • popik 21 maj 2009

    Nasi goreng är gott och det behövs bara en gryta. Eller en snabbis, bullens pilsnerkorv och pulvermos, klart på 5 röda fast kanske inte så roligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.