Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

i kylen

  • Meela 4 januari 2011

    hej hej, jag har lite mat i min kyl men jag vet inget roligt att göra på den. Blir bara det gamla vanliga. Undrar om jag kan få lite hjälp med vad jag kan göra.

    Killen var sugen på en gryta men jag tror inte att det går att göra av detta.

    jag har kycklingfiléer, bacon, lite wok, lite nudlar, ris, potatis och köttbullar.

    Jag tänkte inte använda allt, men om de finns något man kan göra med detta, helst bacon, så skulle jag bli glad. :)

  • FruAst 4 januari 2011

    Linda baconen runt kycklingfileerna och i ugn 225 grader, Borde ta runt ½ timme. Ris och wokgrönsaker till. Sås? Antingen stekskyn eller en kall av youghurt med kryddor i dragon som är gott till kyckling! Lycka till!

  • MatAnders 4 januari 2011

    Eller så drar du ihop en fried rice med bacon och kyckling med lite wok grönsaker i och kryddar upp den med fisksås nam pla och lite strimlad purjolök eller de övriga wok grönsakerna.

  • Meela 4 januari 2011

    tack så mycket för era ideér, nu är jag super dålig på att laga mat så jag undrar om det kanske finns några recept eller så på dessa rätter?

  • miramamman 5 januari 2011

    Skrivet av Meela den 4 jan 2011

    tack så mycket för era ideér, nu är jag super dålig på att laga mat så jag undrar om det kanske finns några recept eller så på dessa rätter?


    ett bra sätt att lära sig laga mat är nog att inte vara rädd att prova sig fram. Du kommer att se att det inte behövs recept sätt igång stekpanna och ta fram det du har i kylen, hacka och stek ihop med kryddor du gillar. ;)

  • MatAnders 5 januari 2011

    Här kommer ett.
    http://www.matklubben.se/recept/fried_rice_41753.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.