Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

istället för högrev??

  • majamia 5 januari 2009

    i en rödvinsgryta, vilket kött kan jag välja då?

  • Lotten_J 5 januari 2009

    När man gör köttgrytor kan man välja valfri köttbit...jag brukar ibland ha fransyska el innanlår. Använder sällan högrev då jag tycker den passar bäst till köttsoppa.

  • MatAnders 5 januari 2009

    Du kan ha märgpipa den har mindre fett men det är ofta fettet som ger mycket av smaken, jag tycket inte fläskkött blir lika bra det faller isär vid långkok och blir trådig så jag håller mig till nöt,lamm kött.
    Lycka till(Y)

  • lennali 5 januari 2009

    Jag använder fransyska till grytor.

  • majamia 5 januari 2009

    Det är denna gryta jag ska laga och jag brukar använda högrev men ibland är det så dyrt och svårt att få tag på fina bitar så tänkte om något annat kötte skulle kunna passa.
    Jag skulle kanske kunna använda fransyska

    Rödvinsgryta med kompott

  • MatAnders 5 januari 2009

    Skrivet av majamia den 5 jan 2009

    Det är denna gryta jag ska laga och jag brukar använda högrev men ibland är det så dyrt och svårt att få tag på fina bitar så tänkte om något annat kötte skulle kunna passa.
    Jag skulle kanske kunna använda fransyska

    Rödvinsgryta med kompott


    Oki trodde inte du gillade högrev, men brukar inte fransyska vara ännu dyrare?

  • majamia 5 januari 2009

    Skrivet av MatAnders den 5 jan 2009

    Skrivet av majamia den 5 jan 2009

    Det är denna gryta jag ska laga och jag brukar använda högrev men ibland är det så dyrt och svårt att få tag på fina bitar så tänkte om något annat kötte skulle kunna passa.
    Jag skulle kanske kunna använda fransyska

    Rödvinsgryta med kompott


    Oki trodde inte du gillade högrev, men brukar inte fransyska vara ännu dyrare?

    Nej faktiskt inte, konstigt nog. Hittade högrev för 85kr/kg och fransyska för 59kr/kg
    Jag ska bjuda 30personer så det blir ganska mkt kött att köpa :D

  • matnjutaren 5 januari 2009

    Har du tillgång till vilt..?
    I så fall kan du använda det också. :)
    Men..köpa det är DYRT, tyvärr...:(
    Annars är det ju utmärkt att ha i sina grytor.(Y)

  • The_mama97mia 5 januari 2009

    Hhmmm.. jag har märkt detsamma. Högrev kan vara högdyrt. Fransyska kan vara riktigt billigt ibland. Det man får tänka på är väl både smakmässigt och fettmässigt (alltså fett smakbärare) dvs kan bli liksom torrare med fransyska o kanske inte behöver lika m kt koktid som högrev???
    Detta är ju ett recept där du ska ha kött i bitar, så vilka grytbitar som helst kan duga.
    Tror jag., Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.