Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Istället för sill...

  • Klingan 18 juni 2008

    Funderar på att ha rökt kalkon istället för sill på midsommar. Äter inget som har med sill å göra inte heller gravad lax.

    Någon annan som inte äter sill som har tips på vad som passar till midsommar??

  • sme 18 juni 2008

    Jag äter inte sill, men till midsommar, endast midsommar äter jag stekt sil.
    Till barna gör jag köttbullar, prinskorvar, rostbiff

  • ros 18 juni 2008

    :)Kall marinerad kycklingfilé passar bra och går att förbereda.
    Det finns många goda recept här på Matklubben.(Y)

  • zonale 18 juni 2008

    kallskuret tillsammans med en god sallad är alltid ett säkert kort!!(Y)

  • The_mama97mia 18 juni 2008

    Hur är det med skaldjursfronten då? Löjrom, räkor, kräftstjärtar?
    Man kan ju göra små söta färskpotatisbakelser som toppas med lite creme fraiche, löjrom o en dillkvist.

    För det är väl ingen idé att föreslå surströmming???? :p Vilket jag älskar o kan äta när som... :)

  • Glitterfia 18 juni 2008

    Samma här mama97mia (L) också surströmming :p
    Äter det lite nu och då... Spelar ingen roll om jag är ensam.

    Servera stekt/ugnstekt laxfilé till dem som inte äter sill, går att steka dagen innan. Eller rostbiff

  • The_mama97mia 18 juni 2008

    Skrivet av Glitterfia den 18 jun 2008

    Samma här mama97mia (L) också surströmming :p
    Äter det lite nu och då... Spelar ingen roll om jag är ensam.

    Servera stekt/ugnstekt laxfilé till dem som inte äter sill, går att steka dagen innan. Eller rostbiff



    Hehe... Vi åt surströmming på Nationaldagen, kan du tänka dig en bättre rätt??? Men här skulle den totally platsa på midsommar med.... Förra årets är ju dessutom den bästa.....

    Många gillar ju en Jansson på midsommar, men det kanske faller under kategori n sill för trådstartaren???????

  • monac 18 juni 2008

    gör en god strömmingslåda då...kräftströmming eller skägårdsströmming!!!! Bara så himla gott:)

  • monac 18 juni 2008

    ...eller inlagd strömming med massor av rödlök!

  • The_mama97mia 18 juni 2008

    Kanske trådstartaren Klingan tycker att strömming är som sill? Vet ju inte om det är liksom ättiksinläggning som inte passar gommen eller om det är fisksorten i sig , konsistens m.m.
    Klingan, du får kanske tala om för oss som svarar vad exakt du INTE vill ha.... *ler* SOm du ser är alla på hugget o vill tipsa!

    (Y)

  • Klingan 18 juni 2008

    Skrivet av mama97mia den 18 jun 2008

    Kanske trådstartaren Klingan tycker att strömming är som sill? Vet ju inte om det är liksom ättiksinläggning som inte passar gommen eller om det är fisksorten i sig , konsistens m.m.
    Klingan, du får kanske tala om för oss som svarar vad exakt du INTE vill ha.... *ler* SOm du ser är alla på hugget o vill tipsa!

    (Y)


    Det är snarare fisksorten i sig som jag inte gillar! När det gäller fisk äter jag bra stekt eller panerad.

  • Klingan 18 juni 2008

    Tack för alla bra tips! Det blir antingen kycklingfilé eller kallskuret för min del, kanske rökt kalkon och en pastasallad.

  • jwall 18 juni 2008

    jag brukar ta kycklingfile, steker den på hög värme så den får en fin färg, låter den sedan svalna lite innan jag fyller den med valfri färskost(gärna vitlök). gratineras sedan färdig i ugn. låt svalna och och ställ in i kylskåpet över natten. Skär sedan tunna skivor ,det e gott det (Y)

  • monac 18 juni 2008

    Skrivet av jwall den 18 jun 2008

    jag brukar ta kycklingfile, steker den på hög värme så den får en fin färg, låter den sedan svalna lite innan jag fyller den med valfri färskost(gärna vitlök). gratineras sedan färdig i ugn. låt svalna och och ställ in i kylskåpet över natten. Skär sedan tunna skivor ,det e gott det (Y)


    Det där lät ju jätte gott!!!!(Y)

  • festmaten 18 juni 2008

    själv kan jag inte tänka mig midsommarafton utan sill, men.....alla kan ju inte tycks lika
    här får du två nya tips
    Israelisk kycklingsallad
    Potatis och rucolapatè

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.